Rozwój napędów alternatywnych jest istoeną kwestią w branży transportowej. Firma IVECO od wielu lat próbuje upowszechniać CNG/LNG w pojazdach ciężarowych. Proekologiczne działania są wspierane przez Fundusze Europejskie, co pomaga w rozwoju inwestycji. Zainteresowanie paliwami gazowymi wykazują m.in. samorządy lokalne miast i gmin. Z jednej strony jest to realizacja programów poprawiających warunki życia mieszkańców (redukcja CO2, ograniczenia hałasu), a z drugiej - liczy się rachunek ekonomiczny.
Pojazdy z napędem CNG są dostępne na polskim rynku od kilku lat i z powodzeniem realizują m.in. zadania komunalne. Aby zwiększyć zasięg pojazdów napędzanych gazem ziemnym, obok jego magazynowania w formie sprężonej (CNG) istnieje możliwość magazynowania gazu ziemnego w formie skroplonej - jako LNG (z ang. Liquefied Natural Gas). Zasilanie LNG sprawdza się w pojazdach długodystansowych, gdyż pozwala na nawet 5-krotne zwiększenie zasięgu przy tej samej masie zbiorników wraz z paliwem. Na początku stycznia br. IVECO sprzedało w Polsce pierwszy samochód ciężarowy wyposażony w instalację zasilającą skroplonym gazem ziemnym. Właścicielem pojazdu jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Śremie, które m.in. zajmuje się zbiórką i transportem odpadów z terenu kilku gmin ościennych.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.