PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co tam w moto-duszy gra?

Autor: wnp.pl (AG)
20-05-2016 17:51
Co tam w moto-duszy gra?
fot. PTWP

Informacje, zestawienia, poglądy - opinie 800 przedstawicieli branży automotive (produkcja samochodów, napędów, usługi ) zebrane w jednym raporcie nt. istotnych kwestii dla branży, trendów, wyzwań, technologii w których należałoby zainwestować, pozwalają oszacować wyzwania i oczekiwania wiązane z branżą motoryzacyjną. O raporcie mówił podczas Europejskiego Kongresu gospodarczego Mirosław Michna partner w firmie doradczej KPMG.

Zestawienie jest obrazem tego co dzieje się w światowej branży oczami głównych jej graczy. Poglądy niekoniecznie dokładnie pokrywają się z tym co dzieje się potem w kolejnych latach,ale oddaje rozwój sytuacji. Na liście priorytetów podmiotów branży automoive doszło do pewnych przetasowań. Przykład? Wśród wyzwań średnio- i długookresowych, notowanych przed dekadą, wskazywano na optymalizację i zmniejszenie pojemności silników czy racjonalizację produkcji w Europie Zachodniej. Teraz, zadania te zeszły na plan dalszy, a na czoło wysunęły się: łączność samochodu z otoczeniem czyli "z angielska" connectivity oraz kwestia digitalizacji, czyli wpływu nowoczesnych technologii na branżę motoryzacyjną. Bardzo wysoko wśród priorytetów znajdują się innowacje związane z samochodami elektrycznymi i hybrydowymi natomiast "osunęła" się aktywność w zakresie wsparcia i rozwoju rynków wschodzących. I tak to widzą przedstawiciele sektora automotive.
Które technologie wydają się być najistotniejsze z perspektywy motoryzacyjnego biznesu? Rozwój pojazdów elektrycznych, elektrycznych o zwiększonym zasięgu, hybrydowych czy wodorowych. Dopiero na dalszym miejscu jest tzw. downsizing silników spalinowych. A klienci? Dla nich najmocniej liczy się rozwój pojazdów hybrydowych i optymalizacja silników spalinowych.

Mirowsław Michna, otwierając dyskusję podczas motoryzacyjnego panelu EEC zwrócił uwagę, że w kwestii wyzwań i zmiany modelu biznesowego w ciągu najbliższych 5 lat,branża moto zauważa konieczność dostosowania się do nieustającego postępu technologicznego oraz brania pod uwagę coraz więkzego strumienia informacji spływających od użytkowników samochodów. Kto wie, czy wkrótce nie pojawi się nowe zadanie dla firm teleinformatycznych z doświadczeniem w dziedzinie gromadzenia i przetwarzania danych dostarczanych właśnie przez użytkowników aut.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 674 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP