Związek Dealerów Samochodów (ZDS) odbiera informacje ws. postępowań prowadzonych przez Pocztę Polską, a w drugiej instancji przez Ministra Administracji i Cyfryzacji, dotyczących opłat z tytułu abonamentu RTV od odbiorników w autach testowych, ekspozycyjnych i zastępczych.
Podczas kontroli najważniejszym dokumentem jest sporządzany przez przedstawiciela Poczty Polskiej protokół, w którym określana jest ilość odbiorników i czas ich użytkowania (co umożliwia poczcie naliczenie abonamentu wstecz). Wg ZDS, do protokołu można zgłaszać zastrzeżenia. W ocenie prawników ZDS radio w samochodzie testowym, ekspozycyjnym lub zastępczym (jako standard wyposażenia) nie różni się niczym od radia stojącego na półce w sklepie i razem z aytem stanowi przedmiot sprzedaży albo przekazania innej osobie do używania w drodze umowy. W związku z tym zastosowanie w tym zakresie ma art. 5 ust. 2 ustawy o opłatach abonamentowych, który dotyczy rejestracji odbiorników. Przepis ten zwalnia z obowiązku rejestracji odbiorniki "(…) przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie do sprzedaży lub przekazania osobom trzecim do używania na podstawie umów, jeżeli czynności te należą do przedmiotu działalności gospodarczej danego przedsiębiorcy".
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Co z abonamentem w "salonowych" autach?