Aktualnie opony koncernu Continental są fabrycznie montowane w 30% wszystkich aut produkowanych w Europie i w ok. 16% wytwarzanych w USA.
Chociaż Continental zaopatruje producentów głównie w opony letnie, to firma oferuje również dostawy opon zimowych i całorocznych. Po wynikach roku 2005, kiedy europejskie zakłady motoryzacyjne zakupiły ok. 24 mln opon osobowych, w 2006 r. dział Opon Pojazdów Osobowych i Lekkich Dostawczych koncernu odnotował 7% wzrost sprzedaży, realizując dostawy 25 mln opon. W ub.roku ilość ta wzrosła do 27 mln sztuk opon. Podobnie Continental skorzystał na poważnym wzroście dostaw dla azjatyckiej moto-branży. Przykładowo dostawy ogumienia do fabryk Hondy były w 2007 r. trzykrotnie większe, niż w 2005 r.
Dzięki sprzedaży w ub.roku blisko 12 mln szt. opon Continental i General Tire do samochodów osobowych koncern z Hanoweru zapewnił sobie 16% udział w rynku oryginalnego wyposażenia w USA.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Continental: 30% rynku w Europie i 16% w USA