Produkowany w zakładach Continental w Norymberdze akumulator litowo-jonowy będzie fabrycznie montowany w nowym pojeździe Mercedes S400 BlueHYBRID, który pojawi się na rynku w połowie przyszłego roku. Dzięki innowacyjnej technologii luksusowy sedan wyposażony w 6.cylindrowy silnik benzynowy osiągnie zużycie paliwa na poziomie 7,9 l benzyny na 100 km, co równa się emisji CO2 rzędu 190 g/km.
W porównaniu z akumulatorami stosowanymi obecnie w pojazdach hybrydowych (niklowo-metalowo-wodorkowymi) baterie litowo-jonowe najnowszej generacji zapewniają dużo większą wydajność pod względem gromadzenia energii. Opracowany przez specjalistów Continentala akumulator waży ok. 25 kg i wymaga mniej więcej 13 l przestrzeni instalacyjnej. Pozwala to na zwiększenie przez silnik elektryczny mocy silnika spalinowego o 19 kW, co daje oszczędność paliwa podczas przyspieszania czy rozruchu. Akumulator jest ładowany w trakcie hamowania lub zmniejszania prędkości, np. gdy dojeżdża się na biegu jałowym przy czerwonym świetle. Proces regeneracji czy odzyskiwania energii podczas hamowania jest sterowany elektronicznie. Podobnie jak zintegrowana funkcja start-stop automatycznie wyłączająca silnik po pełnym zatrzymaniu się pojazdu, by ponownie uruchomić go przy ruszaniu. Odzyskiwanie energii stanowi część modułowego systemu hybrydowego Continental, gdzie w jednym zestawie wykorzystano całą dotychczasową wiedzę z zakresu rozwiązań hybrydowych.