Continental AG, Hanower, łączy siły z Schaeffler Group, z siedzibą w Herzogenaurach, jako partnerem sponsorującym niemieckiego mistrza piłki nożnej, klub FC Bayern Monachium. Ostatnio podpisano w tym celu umowę.
Wieści o nowej umowie partnerskiej nadchodzą tuż po niedawnym ogłoszeniu pierwszego sponsoringu głównego dla piłkarskiego Pucharu Niemiec oraz ligi MLS w USA. W połączeniu ze sponsorowaniem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2010 w RPA oraz Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2014 w Brazylii, Continental wykorzystuje szerokie, długoterminowe działania na rzecz piłki nożnej jako swoją główną platformę komunikacyjną - zarówno na poziomie międzynarodowym, jak i krajowym oraz regionalnym.
- Po tym, jak FC Bayern Monachium odniósł kolejne podwójne zwycięstwo i dotarł do finału Ligi Mistrzów w minionym sezonie, mecze Bundesligi transmitowane są dla rosnącej, wielomilionowej rzeszy fanów w Niemczech i poza jego granicami. Z pewnością udział mają tu widzowie z rozwijających się rynków, jakie odnaleźliśmy w Azji. Liczne występy na arenie międzynarodowej poza normalną rywalizacją dodatkowo zwiększają stopień zauważalności FC Bayern Monachium w związku z naszą marką premium Continental - komentuje Setzer.
W takiej sytuacji, jak zauważa Setzer, Continental zyskuje na długoletnich związkach Schaeffler Group, z siedzibą w Herzogenaurach, z FC Bayern Monachium. Firma Schaeffler Group przetarła szlak dla Continental, otwierając dodatkową możliwość sponsoringu. W okresie poprzedzającym Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2010 w RPA, Continental wspierał ogólnokrajowe dni akcji kickHIV!, zapoczątkowane przez "Go Ahead!", organizację wspierającą pomoc w walce z AIDS w RPA, tak samo jak robił to Philipp Lahm, reprezentant Niemiec grający w FC Bayern Monachium.
W skład pakietu sponsoringowego wchodzą w szczególności reklamy na bandach na wszystkie mecze Bundeseligi w domu, w tym wyłączne przydziały biletów na te mecze, jak również na mecze Pucharu Niemiec i Ligi Mistrzów. Sponsorowanie Pucharu Niemiec daje Continental także dodatkowe bilety na mecze z udziałem FC Bayern Monachium jako obecnego mistrza. W przyszłości gwiazdy piłki nożnej z Monachium będą mogły rozegrać to bezpiecznie, jeżdżąc na oponach premium Continental, lidera rynku, podczas wyjazdów autokarem MAN oraz w samochodach innego ze sponsorów, Audi.
Przy sprzedaży sięgającej około 20 mld euro w roku 2009, Continental należy do czołowych dostawców przemysłu motoryzacyjnego na świecie. Jako dostawca systemów hamowania, systemów i komponentów dla mechanizmów napędowych oraz podwozi, narzędzi, rozwiązań łączących informację z rozrywką, elektroniki pojazdowej, opon i elastomerów technicznych, Continental jest również wykwalifikowanym partnerem w sieciowej komunikacji samochodowej. Firma zatrudnia obecnie ok. 138 000 pracowników w 46 krajach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Continental rozszerza udział w Pro Football