Pierwszym dostępnym na lokalnym rynku pojazdem z najcięższej serii 4000 jest model Tata 4028 S - zestaw: ciągnik siodłowy z naczepą, wyposażony w silnik Cummins ISBE (Cummins, USA, 266 KM) i skrzynię przekładniową ZF (Niemcy). Zestaw jest przygotowany do przewozu najcięższych ładunków, takich jak stal, cement czy kontenery o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej do 40,2 ton.
Nowa gama pojazdów ciężarowych powstała w ośrodkach badawczych i rozwoju należących do Tata Motors oraz firm zależnych: Tata Daewoo Commercial Vehicle (Korea Płd.) oraz Europejskim Centrum Technicznym w Birmingham (Wlk.Brytania). Udział w konstruowaniu pojazdów mieli również dostawcy silników, skrzyń biegów, zawieszenia czy ram głównych z takich krajów jak: Włochy, USA, Niemcy, Szwecja, Japonia czy Korea Płd.
Tata Motors rozpoczął dystrybucję pojazdu w większości stanów na lokalnym rynku. Obecnie pojazdy przechodzą również testy prowadzone we współpracy z dużymi przewoźnikami europejskimi.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Coraz więcej Taty na rynku ciężarówek