PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Coraz większy kryzys dopada branżę motoryzacyjną

Autor: TVS
08-01-2013 12:43

Jest źle, a będzie jeszcze gorzej. Branża motoryzacyjna dopiero co zdążyła podliczyć ubiegłoroczne spadki, a już musi zakładać kolejne w tym roku. Optymistów na rynku właściwie brak. Narzekają producenci i dilerzy. I tylko sprzedawcy najdroższych marek kryzysu się nie obawiają.

W nadchodzącym sezonie w tej branży może powiać chłodem. - Teraz na razie się nie martwimy, bo dalej prowadzimy wyprzedaż rocznika. Natomiast mamy też od dwóch miesięcy nowy model wprowadzony do sprzedaży 500L. Myślę, że on też zaistnieje w tym roku - stwierdza Aneta Nolbrzak-Folusz, Fiat Partner Katowice. Jeżeli jednak tak się nie stanie, firma która z pierwszej fali kryzysu gospodarczego wyszła cało, teraz może popaść w poważne kłopoty. Zwłaszcza w Polsce.



Pierwsze skutki motoryzacyjnego ochłodzenia wyraźnie widać w Tychach. Już niedługo pracę straci tu prawie 1500 osób. Powód? - spadek sprzedaży. - Co automatycznie odbija się na ilości zamówień, jakie fabryka otrzymuje, dlatego że ponad 98% produkowanych w Tychach samochodów, jest produkowana na rynki europejskie - wyjaśnia Bogusław Cieślar, Fiat Auto Poland.

Europa jednak nas nie uratuje, bo tam też sprzedaje się coraz mniej samochodów. W Polsce, w samym tylko 2012 roku sprzedaż spadła o 2,5 procenta. Na tym jednak nie koniec. Zdaniem ekspertów rok 2013 może zamknąć się nawet 6-procentowym spadkiem. - Kryzys już w naszych głowach istnieje. Nie wiemy, co się może wydarzyć w przyszłości, więc tak duże pieniądze jakie musielibyśmy wyłożyć na zakup samochodu, trzymamy raczej przy sobie - w portfelu na wszelki wypadek na czarną godzinę - mówi Wojciech Drzewiecki, Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Ta, nie wiadomo czy i kiedy nadejdzie. Ale im dłużej w gospodarce panować będą minorowe nastroje, tym dłużej słupki sprzedaży nowych aut będą spadać. W czasie kryzysu samochód nie jest przecież dobrem pierwszej potrzeby. - Zmieniła się specyfika klienta. Zdecydowanie więcej samochodów jest na dzień dzisiejszy sprzedawanych dla firm. Klient indywidualny to jest klient, który częściej i dłużej zastanawia się nad zakupem, szczególnie gotówkowym - mówi Michał Warło, Skoda, Śliwka Katowice.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP