Bosch w 1988 r. wprowadził na rynek tester KTS 300, który umożliwiał diagnozę elektroniki samochodowej również w warsztatach niezależnych. W wyniku rosnącej popularności elektroniki, takie narzędzia diagnostyczne, jak tester sterowników stały się niezbędne. Od czasu debiutu testera KTS 300 sprzedano ponad 175 000 urządzeń tej serii. Co trzeci warsztat niezależny w Europie oraz co drugi w Niemczech korzysta z takich testerów.
Pierwszy tester KTS 300 był obecny w ofercie Bosch aż do 1999 r. Oprócz niego w programie był także moduł diagnostyczny KTS 100, który można było stosować w połączeniu z analizatorem spalin lub diagnoskopem silnikowym Bosch. Pod koniec lat 80., dzięki doświadczeniom z systemami OBD (On-Board-Diagnose) zdobytymi w USA, Bosch wprowadził na rynek moduł OBD KTS 115. Ważnym momentem w historii diagnostyki sterowników oraz dalszym rozwoju testerów serii KTS było wprowadzenie w 1999 r. oprogramowania serwisowego Bosch [ESI]tronic, dodawanego od tej pory do testerów diagnostycznych Bosch. Do diagnozy sterowników z możliwością odczytu i kasowania pamięci błędów, odczytu wartości rzeczywistych oraz sterowania elementami nastawczymi dołączyły wkrótce instrukcje wyszukiwania błędów, schematy instalacji elektrycznych, dane techniczne oraz plany obsług serwisowych. Na początku ubiegłego roku oprogramowanie serwisowe zostało zastąpione nową wersją [ESI]tronic 2.0. Dzięki oprogramowaniu [ESI]tronic konstruktorom Bosch udało się rozbudować serię KTS do kompleksowego systemu diagnostyczno-informacyjnego, który ma pomagać mechanikom w pracy, towarzyszyć im w poszczególnych etapach kontroli pojazdu i zapewniać ujednolicony proces diagnozy dla wszystkich, popularnych modeli samochodów.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.