Po roku od premiery rynkowej, model Opel ADAM wciąż jest ulepszany. Podczas najbliższego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie zostanie zaprezentowany z nowym,trzycylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Jednostce towarzyszyła będzie 6-biegowa manualna przekładnia.
ADAM jest pierwszym modelem Opla, w którym będzie montowany nowy, wykonany w całości z aluminium, silnik benzynowy 1.0 ECOTEC, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, skonstruowany przez Międzynarodowe Centrum Rozwoju Technicznego producenta w Ruesselsheim w Niemczech. "Kieszonkowy” silnik będzie oferowany w dwóch konfiguracjach, rozwijających moc odpowiednio: 90 i 115 KM. Obydwie wersje dysponują zapasem momentu obrotowego: 166 Nm od 1 800 obr./min. Podobnie jak dwa średniolitrażowe silniki nowej generacji Opla wprowadzone w ostatnich miesiącach (benzynowy 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo i wysokoprężny 1.6 CDTI), nowy 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo charakteryzować ma się wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem hałasu i wibracji jak na jednostkę trzycylindrową. Nowy silnik trzycylindrowy współpracuje z innowacyjną 6‑biegową przekładnią oraz jest standardowo wyposażony w funkcję Start/Stop. ADAM z nowym silnikiem w wersji 90 KM ma zużywać w cyklu mieszanym 4,3 l paliwa na 100 km przy emisji CO2 wynoszącej 99 g/km (dane wstępne zmierzone wg procedury NEDC). Do obniżenia zużycia paliwa mają przyczyniać się takie rozwiązania, jak bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, lekka aluminiowa konstrukcja i odłączana pompa cieczy chłodzącej.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Czas na litrowego ADAM'a