Sprzedaż motocykli spada począwszy od 2008 r., kiedy to zarejestrowano 10,7 tys. nowych pojazdów tego typu. W 2011 było to już tylko 9 tys. szt., a rok ubiegły zakończył się sprzedażą 7,4 tys. motocykli. Początek tego roku nie był lepszy. Branża liczy jednak na zahamowanie trendu wraz z bogaceniem się konsumentów.
Sytuacja wygląda podobnie w przypadku motorowerów i skuterów. W 2008 r. zarejestrowano łącznie 136 tys. nowych jednośladów, w 2011 r. już tylko 96 tys., a w minionym roku - zaledwie 49 tys. To m.in. efekt dużej konkurencji ze strony pojazdów importowanych i używanych. Liczba pierwszych rejestracji używanych motocykli wzrosła o 2,5% i sięgnęła 38,7 tys.
- Niska sprzedaż nowych jednośladów wynika przede wszystkim z barier strukturalnych, tłumaczy Mirosław Michna. - W tym przypadku nie występuje czynnik stabilizujący w postaci zakupów przez klienta instytucjonalnego. Praktycznie nie notujemy zakupów inwestycyjnych, jak w przypadku samochodów osobowych czy użytkowych. Nabywcami motocykli i motorowerów są osoby indywidualne, a ich decyzje są w dużej mierze uzależnione od aktualnej sytuacji finansowej.
Potwierdzeniem tych słów jest zwiększający się udział w rynku marek topowych, które kierują ofertę do zamożniejszych nabywców, którzy są w mniejszym stopniu podatni na zawirowania gospodarcze.
źródło: Newseria
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Czas odwrócić jednośladowy trend