Pracodawcy segmentu automotive chcą zatrudniać, ale nie ma kogo. Branża czeka na powrót klas dla mechaników samochodowych do szkół. Na razie sama musi szkolić pracowników. Z braku rodzimej kadry wzrasta liczba pracowników zza granicy.
Ze względu na rosnące zamówienia na samochody, części i podzespoły samochodowe ponad połowa przedstawicieli sektora motoryzacyjnego w Polsce planuje w najbliższych miesiącach zwiększenie zatrudnienia. Duże zapotrzebowanie będzie również u naszych sąsiadów - na Słowacji, w Czechach i Rosji. Niemcy są jedynym krajem, w którym odsetek firm spodziewających się spadku zatrudnienia jest wyższy niż oczekujących jego wzrostu – wynika z raportu „MotoBarometr 2016. Nastroje w automotive. Polska, Czechy, Niemcy, Rosja, Słowacja” przygotowanego przez Exact Systems. W badaniu ankietowym wzięło udział kilkuset przedstawicieli zakładów motoryzacyjnych, w tym OEM i Tier, a w szczególności inżynierowie ds. jakości, dyrektorzy zakładów, managerowie ds. jakości i produkcji.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Czy brak pracowników spowolni wzrost produkcji w motoryzacji?