W największych miastach Polski odbywają się manifestacje przedstawicieli warsztatów samochodowych. Na mocy rozporządzenia KE GVO 1400/2002 z 2002 roku właściciele niezależnych serwisów mieli zapewniony pełny dostęp do danych technicznych pojazdów, co umożliwia im prowadzenie działalności. W 2010 roku powyższe rozporządzenie wygaśnie, a decyzję o jego przedłużeniu Komisja Europejska musi podjąć w połowie 2009 r.
Jak podkreśla A. Franke: - Obserwowany w ostatnich latach postęp techniczny sprawił, że bez odpowiedniego oprogramowania warsztaty nie są w stanie dokonać naprawy samochodu. Trzeba więc będzie je zamknąć lub wykonywać tylko prostsze naprawy. Problem dotyczy 28 tys. prywatnych warsztatów i ok. 200 tys. zatrudnionych tam pracowników.
Zrzeszeni w Polskim Związku Przemysłu Motoryzacyjnego producenci nie podzielają takich obaw. Dyrektor J. Faryś twierdzi, że "Mało który z niezależnych warsztatów w pełni korzystał z danych technicznych przekazywanych przez producentów."
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Czy niezależne autoserwisy przetrwają?