Co roku, od maja do października, Mercedes-Benz Unimog dowozi na wzgórza Etny tych, którzy na własne oczy chcą zobaczyć pola lawy i kratery nieopodal Torre del Filosofo. Turystyczny szlak sięga wysokości niemal 3 000 metrów nad poziomem morza.
Unimog, produkowany w obecnej wersji od 2002 r. w fabryce Mercedes-Benz w Wörth, sprawdza się w surowych warunkach panujących na Etnie. Elastyczna rama, napęd na cztery koła, osie portalowe z blokowanymi dyferencjałami oraz układ kontroli ciśnienia w oponach Tirecontrol - każdy szczegół odgrywa istotną rolę w definicji "pojazdu uniwersalnego" (niem. Universal-Motor-Gerät), z której swoją nazwę zaczerpnął Unimog.
Ekstremalna wszechstronność Unimoga wychodzi na jaw podczas eksploatacji na wzgórzach najwyższego aktywnego wulkanu w Europie. Model U 5000 z osobową zabudową dowozi turystów w pobliże kraterów. Uzbrojony w niezbędne narzędzia egzemplarz U 1550 L służy z kolei do odśnieżania i zgarniania popiołu ze szlaków turystycznych. Unimog sprawdził się także przy odbudowie kolejki linowej, uszkodzonej w wyniku erupcji wulkanu.
Szeroki zakres zastosowań i wytrzymałość leżą u progu sukcesu Unimoga, którego od uruchomienia produkcji (ponad 60 lat temu) sprzedano w ilości 380 tys. szt.