Od momentu wykupienia przez Renault 2 lipca 1999 r. i wprowadzenia Dacii Logan w 2004 r., Dacia stała się liczącym graczem w sektorze, a także filarem strategii Grupy Renault.
Decydujac się na bilans szefowie marki wskazują, że w ciągu dekady Dacia wylansowała nowy styl konsumpcji w sektorze samochodowym, oferując proste samochody z niezbędnym wyposażeniem. Od momentu wprowadzenia programu Dacia eco2 na Salonie Paryskim w październiku '08, marka próbuje udowodnić, że można pogodzić niską cenę z ochroną środowiska. Inna próba polega na pogodzeniu designu z ceną a służyć temu mają: Sandero i Sandero Stepway a ostatnio Duster, pierwszy concept-car marki. W pierwszym półroczu 2009 sprzedaż marki (w Europie, Maghrebie, Turcji) wzrosła o 20,3% pomimo spadku na rynku o 16,5%. Od 2004 r. sprzedano niemal milion Dacii.
W ciągu pierwszego półrocza sprzedaż Dacii wzrosła o ponad 20%. Dacia sprzedała w sumie 153 826 samochodów: W Europie odnotowano wzrost sprzedaży o ponad 95%. Przekroczony został poziom 100 000 sztuk (w tym niemal 60 000 Sandero). Niemcy, gdzie sprzedaż wzrosła czterokrotnie, były w pierwszym półroczu 2009 roku największym rynkiem zbytu Dacii (niemal 48 000 sprzedanych aut). W Rumunii Dacia utrzymała 30% udział w rynku oraz pozycję lidera. W Maroku marka zajmuje II pozycję z udziałem w rynku w wysokości 12,88%.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Dacia bilansuje dekadę