Należąca do Grupy Renault marka Dacia w ciągu 7 lat odniosła wyraźny sukces. Nie ulega wątpliwości, że rumuńska marka stała się dziś ważnym graczem na rynku.
Dacia Sandero osiągnęła w 2010 r. sprzedaż na poziomie 155 tys. szt. (w tym 25% -wersja Stepway), na Dustera w ciągu roku zebrano 100 tys. zamówień. Modele: Sandero, Logan i Logan MCV zostaną odnowione do 2013 r. Kontynuowany będzie również proces poszerzania gamy - w 2012 r. zostanie wprowadzony do sprzedaży nowy, rodzinny samochód oraz nowy, mały samochód dostawczy.
Duster, terenowy model Dacii, został cieplo przyjęty we wszystkich krajach, w których jest sprzedawany. W 2010 r. jego sprzedaż wyniosła 67 tys. szt.
W Europie: sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Dacii wzrosła o 15,2% do poziomu 246 920 sztuk (1,6% udziału w rynku). Na koniec 2010 r. głównymi rynkami Dacii były: Francja (110 075 sprzedanych samochodów), a następnie Niemcy (40 327), Włochy (21.941), Hiszpania (21 753) oraz Belgia (11 403 samochodów). W Rumunii Dacia jest nadal liderem - jej udział w rynku wzrósł o 3 pp do poziomu 31,7%.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Dacia liczy na trwały sukces