To synchronizacja produkcji i logistyki: nowy park przemysłowy zaopatrzy zakłady produkcyjne w Bremie w podzespoły do Mercedesa klasy C
-"Podstawą podejmowanych przez nas działań są zawsze oczekiwania naszych klientów. A oni oczekują, że samochody będą coraz bardziej dopasowane do ich indywidualnych potrzeb - do tego stopnia, że w praktyce z taśmy produkcyjnej nie zjeżdżają już dwa identyczne egzemplarze samochodów. Park przemysłowy jest ważnym ośrodkiem dla zakładów produkcyjnych w Bremie. Dzięki stosowanym w nim rozwiązaniom, nasi klienci, w uzgodnionym terminie odbierają pojazdy, które zostały dostosowane do ich indywidualnych potrzeb w możliwie najkrótszym czasie” - powiedział Peter Schabert.
-"Sieci dostawców stają się coraz bardziej globalne. W dzisiejszych czasach części dostarczane są ze wszystkich kontynentów. Oznacza to, że logistyka i nadzór nad łańcuchem dostaw stają się bardzo złożonymi i wymagającymi przedsięwzięciami" - dodaje Hans-Jörg Hager, wskazując na rozwój światowej logistyki.
Każdego dnia Schenker Deutschland dostarcza do zakładów DaimlerChrysler w Bremie ok. 21 000 części pojazdów i modułów. W punktach przyjęcia towaru, codziennie, około stu pracowników Schenkera rozładowuje 50 ciężarówek, którymi do parku dostarczane są części od dostawców z Niemiec, Europy i zza oceanu. Następnie części te są rejestrowane w systemach i zgodnie z zapotrzebowaniem dostarczane do oddalonych o sześć kilometrów zakładów produkcyjnych. Nadzór nad przepływem informacji jest tak samo istotny dla zapewnienia nieprzerwanej produkcji, jak samo dostarczanie części. Specjaliści Schenkera koordynują całą drogę dostaw od poddostawców do zakładów w parku przemysłowym. Przy pomocy najnowocześniejszej technologii informacyjnej rejestrują przyjęcie towarów i ich wydawanie, następnie części te przewożone są do zakładów ciężarówkami. DaimlerChrysler potwierdza zapotrzebowanie na poszczególne części i dokonuje zamówienia. Średni czas od przyjęcia przez Schenker zamówienia na dostawę danej części do jej zamontowania w samochodzie wynosi około pięciu godzin. Części wymagające szybkiego montażu - takie jak dobrane do konkretnego pojazdu przewody instalacji elektrycznej czy panele, których brak mógłby doprowadzić do całkowitego zastoju na taśmach montażowych - dostarczane są na taśmę produkcyjną bezpośrednio przez specjalistów Schenkera, którzy nadzorują cały proces. Praca w parku przemysłowym odbywa się w systemie dwu- lub trzyzmianowym, analogicznie do procesu produkcji. Dziennie, pomiędzy zakładami i parkiem dokonywanych jest średnio 116 operacji (praca trzyzmianowa).
To wyszukane rozwiązanie logistyczne sprawia, że park przemysłowy w Bremie zalicza się do najnowocześniejszych tego typu obiektów na świecie. Jego budowa rozpoczęła się w grudniu 2005 r., a od października ub.r. był stopniowo włączany do eksploatacji. Proces ten przyspieszyła produkcja Mercedesów klasy C w Bremie. Jak dotąd, w parku znalazło zatrudnienie ponad 300 osób. Obiekt o zadaszonej powierzchni 27 000 metrów kw. będzie można powiększyć o kolejnych 30 000 metrów.
-"Park przemysłowy opiera się na naszej koncepcji SCHENKERsupply center. Charakteryzuje się wielką elastycznością, przystosowaniem do różnych potrzeb, dzięki czemu możliwe są fundamentalne zmiany produkcyjne, a zmiany u poddostawców mogą być wprowadzane w krótkim czasie. Cały proces obsługi realizowany jest w warunkach najwyższego bezpieczeństwa - wszystkie procesy i znakowanie odpowiadają wymaganiom niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego (German Association of the Automotive Industry)”- mówi Hans-Jörga Hager.
-"Schenker Deutschland jest dostawcą, który spełnia nasze surowe kryteria dotyczące jakości, cen, innowacji i niezawodności dostaw" - mówi Peter Schabert. DaimlerChrysler, w wyniku znakomitej komunikacji pomiędzy zakładami i dostawcami usług logistycznych, odnotował ogólną poprawę bezpieczeństwa dostaw z parku przemysłowego. Ponadto, dzięki zarządzaniu Schenkera parkiem dostaw, udało się dograć procesy, w które zaangażowanych jest wielu dostawców i różne serie. Pozwoliło to znacznie zmniejszyć wydatki na administrację i prace koordynujące.
Zakłady produkcyjne DaimlerChrysler w Bremie, produkują samochody Mercedes-Benz od trzech dekad. Obecnie, należą do najnowocześniejszych kompleksów produkujących samochody osobowe na świecie. W znajdujących się w dzielnicy Sebaldsbrueck zakładach, zatrudnionych jest łącznie około 13 500 pracowników. W zeszłym roku, wyprodukowano w nich ponad 209 000 Mercedesów - sedanów i kombi klasy C, coupe i kabrioletów CLK, a także SLK i SL. Nowa generacja sedanów C-klasy wyjeżdża z taśm produkcyjnych w Bremie od marca br.
Grupa Schenker, z roczną sprzedażą na poziomie 13 miliardów euro, 55000 pracowników i 1500 oddziałów na całym świecie, jest jednym z wiodących dostawców zintegrowanych usług logistycznych. W oparciu o transport lądowy, lotniczy i morski, Schenker oferuje kompleksowe rozwiązania logistyczne oraz zarządzanie globalnym łańcuchem dostaw. W ramach Deutsche Bahn AG, Schenker jest częścią grupy firm zajmujących się transportem i logistyką.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: DaimlerChrysler i Schenker: oficjalnie ruszył park dostaw firm w Bremie