Delphi proponuje strategię kontroli emisji dla hybrydowych układów napędowych

Delphi proponuje strategię kontroli emisji dla hybrydowych układów napędowych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Podczas kongresu Tank Tech, który w listopadzie odbył się w Monachium, dr Andrzej Kalina, menedżer działu systemów kontroli emisji w krakowskim Centrum Technicznym Delphi, przedstawił zagadnienia związane z kontrolą emisji węglowodorów lotnych w pojazdach hybrydowych z otwartym i zamkniętym systemem paliwowym.

Referat techniczny zatytułowany "Ograniczenie emisji węglowodorów lotnych w hybrydowych układach napędowych typu HEV i PHEV", omawia nadchodzące zmiany w przepisach w USA i Kanadzie oraz ich wpływ na wymagania dla kontroli emisji. Publikacja koncentruje się na wizji systemu ograniczenia emisji węglowodorów lotnych i na konieczności opracowania nowych komponentów, takich jak np. zawory regulujące przepływ oparów, podzespoły poprawiające regenerację pochłaniaczy par paliw oraz czujniki węglowodorów. Referat przedstawia również działanie systemów Delphi, wykorzystywanych do redukcji emisji węglowodorów lotnych, oraz wyniki badań i testów tych systemów.

Przyszłość systemów ograniczania emisji węglowodorów lotnych jest stymulowana poprzez rozwój hybrydowych układów napędowych, zwiększający się zasięg samochodów napędzanych elektrycznie i zmianami w przepisach dotyczących dopuszczalnych poziomów emisji. Nowoczesne systemy kontroli emisji stosowane w autach hybrydowych wymagają opracowania nowych komponentów i stworzenia nowego podejścia do całego systemu ograniczania emisji. Z perspektywy zasilania silnika paliwem i sterowania silnikiem, działanie i projekt pochłaniaczy z węglem aktywnym, jako jednego z elementów układu paliwowego, staje się coraz bardziej krytyczne.

Firma Delphi pracuje nad tanimi technologiami ograniczającymi emisję węglowodorów lotnych, dążąc do ich zintegrowania z aktualnie stosowanymi i nowymi silnikami. Delphi jest jednym z wiodących, światowych producentów systemów kontroli emisji, takich jak m.in. pochłaniacze węglowe. Co roku, firma produkuje miliony tych komponentów.

Rozwiązania przedstawione przez Delphi obejmują zaawansowane technologicznie, zintegrowane systemy ograniczania emisji przeznaczone dla samochodów hybrydowych i samochodów hybrydowych o częściowo zerowej emisji (PZEV): pochłaniacze z węglem aktywnym, moduły pochłaniaczy, desorbery termiczne i czujniki węglowodorów przeznaczone zarówno dla zintegrowanych jak i niezintegrowanych systemów paliwowych. Te nowe technologie i rozwiązania techniczne umożliwią w przyszłości zachowanie zgodności układów paliwowych elektrycznych samochodów hybrydowych napędzanych benzyną (HEV) z obowiązującymi normami emisji. Normy wymagają kontroli lotnych węglowodorów (oparów paliwa) ulatniających się z systemów paliwowych zasilanych benzyną w każdej sytuacji (podczas jazdy, tankowania i parkowania). Aby chronić środowisko naturalne i jakość powietrza, opary są tymczasowo zbierane w pochłaniaczach i wprowadzane z powrotem do układu paliwowego w czasie jazdy, kiedy silnik pojazdu jest włączony. Moduły pochłaniaczy par paliwa Delphi przeznaczonych dla samochodów hybrydowych zostały zaprojektowane tak aby pomóc producentom samochodów spełnić nawet najbardziej rygorystyczne normy emisji (LEV II i LEV III; PZEV i inne systemy pojazdów hybrydowych), przy jednoczesnej optymalizacji ekonomiki spalania. Moduły składają się z wydajnego pochłaniacza z węglem aktywnym, desorbera termicznego, oraz zaawansowanego technologicznie elektronicznego sterownika i czujnika węglowodorów. Podczas gdy konwencjonalne pochłaniacze węglowe zostały zaprojektowane aby działały przy regularnych cyklach oczyszczania, moduły pochłaniaczy Delphi przeznaczone dla samochodów hybrydowych zapewniają większą wydajność systemu regeneracji pochłaniacza, co umożliwia optymalizację sterowania poziomem emisji przy jednoczesnym, niskim poziomie oczyszczania podczas pracy silnika.

Rrozwiązania Delphi pomagają producentom pojazdów zminimalizować stopień skomplikowania układów paliwowych i obniżyć koszt montażu samochodów. Ta technologia może wyeliminować konieczność stosowania systemów ciśnieniowych w całkowicie hybrydowych samochodach PZEV, co przyczyni się do ogólnego obniżenia kosztów tego programu. A desorbery termiczne pozwalają na zastosowanie taniego węgla, co daje dalsze oszczędności. Pozostałe korzyści to poprawa trwałości, bezpieczeństwa i niezawodności systemu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Delphi proponuje strategię kontroli emisji dla hybrydowych układów napędowych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!