Diler samochodów Auto-Sim myśli o NewConnect

Diler samochodów Auto-Sim myśli o NewConnect
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Warszawska firma Auto-Sim może zostać pierwszym dilerem samochodów, którego akcje pojawią się w obrocie publicznym. Firma specjalizująca się w sprzedaży aut luksusowych planuje wejście na NewConnect w 2009 roku.

Swoje potrzeby kapitałowe Auto-Sim ocenia na 5 do 10 mln zł. Jej założyciele - Michał Stolarek i Artur Misiak (mają po 50 proc. udziałów) - chcą zachować kontrolę nad spółką po emisji akcji - informuje "Parkiet".

Oprócz oferty prywatnej, która poprzedziłaby debiut na rynku nieregulowanym, firma rozważa finansowanie działalności za pomocą kredytów lub emisję obligacji. Pieniądze chce przeznaczyć na rozbudowę sieci salonów firmowych i stworzenie własnej marki, pod którą zamierza rozwinąć sprzedaż aut.

- Plan wejścia na NewConnect to strategiczna decyzja, która pomoże nam zwiększyć potencjał i skalę działania firmy - tłumaczy Michał Stolarek. W tej chwili spółka dysponuje jednym salonem w Warszawie. Drugi otworzy jeszcze w tym półroczu we Wrocławiu. Do końca 2009 roku planuje stworzenie sieci 8-10 salonów w największych polskich miastach.

Dzięki temu firma chce zostać największym w Polsce niezależnym dilerem handlującym samochodami luksusowymi. - W tym roku chcemy zwiększyć liczbę sprzedanych pojazdów do 200 wobec 150 w 2007 roku - mówi Artur Misiak. Dodaje, że pojazdy luksusowe stanowią około 80 proc. tej liczby. Szacuje, że średnia cena sprzedaży samochodu z tej kategorii wyniesie około 100 tys. zł. Auto-Sim sprzedaje m.in. auta takich marek, jak Bentley, Hummer, Maserati czy Ferrari. Handluje głównie samochodami używanymi, które kupuje od indywidualnych klientów w Polsce, ale sprowadza też nowe pojazdy z zagranicy.

Według danych opracowanych przez Auto-Sim, polski rynek aut luksusowych (samochodów kosztujących powyżej 200 tys. zł) rośnie w tempie 20-40 proc. rocznie. Jego wartość w 2007 roku spółka oszacowała na ok. 4 mld zł. - Pod względem wartości ten segment polskiego rynku stanowi zaledwie 20 proc. rynku hiszpańskiego. Jest więc dużo miejsca na wzrost - przekonuje Misiak.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Diler samochodów Auto-Sim myśli o NewConnect

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!