Dilerzy tworzą salony dla aut dostawczych

Dilerzy tworzą salony dla aut dostawczych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Specjalizacja sieci sprzedaży pozwala na lepszą obsługę klientów biznesowych, którzy kupują większość samochodów użytkowych.

Koncerny motoryzacyjne na fali wzrostu sprzedaży aut dostawczych coraz częściej myślą o rozdzieleniu sprzedaży aut osobowych od dostawczych, pisze Dziennik. Jednym z pierwszych, który zastosował takie rozwiązanie, jest Fiat Professional. - Prowadzimy osobne salony sprzedaży samochodów dostawczych już od kilku lat. Skłoniła nas do tego specyfika biznesu związana z takimi autami - przyznaje Lucyna Bogusz, dyrektor Fiat Professional. Dzięki temu dilerzy i sprzedawcy Fiata mają możliwość skoncentrowania się na potrzebach klientów - mogą szybciej reagować na zmieniające się preferencje oraz wpływać na tworzenie rozwiązań wpływających na kierunki rozwoju całego rynku w zakresie zabudów, modeli i sposobów finansowania.

Dziennik podaje przykład bezprecedensowego rozwiązania, jakim jest salon Uni-Truck we Wrocławiu, zlokalizowany nieopodal salonu ciężarówek Iveco. - Pomysł sprawdza się. Klienci, którzy chcą kupić samochód dostawczy, należą do zupełnie innej kategorii niż osoby pragnące kupić samochód osobowy. Jest to klient o bardzo konkretnych wymaganiach i sprecyzowanych potrzebach. Wymaga też innego typu obsługi - twierdzi Roman Michałowy, kierownik Uni-Truck.

W ślad za Fiat Professional idą kolejne koncerny. Salony samochodów dostawczych prowadzone niezależnie od salonów aut osobowych otwierają lub planują otworzyć również Volkswagen, Mercedes i Renault. Dziennik pisze, że polskie oddziały międzynarodowych firm korzystają z rozwiązań swoich odpowiedników w Wlk.Brytanii czy Holandii. Wg Lucyny Bogusz specjalizacja, która rozpoczyna się wraz z wydzieleniem salonów, to dopiero początek zmian na rynku. Po otwarciu salonu koncerny natychmiast myślą o dodatkowych, specjalistycznych usługach, wzbogacających ofertę. W efekcie rozszerzają sprzedaż np. o długoterminowy wynajem pojazdów. Pierwszym programem tego typu na polskim rynku jest Fiat Rental.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dilerzy tworzą salony dla aut dostawczych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!