Pył wulkaniczny nad przestrzenią powietrzną Europy zakłócił nie tylko ruch pasażerski, ale dał się również we znaki operatorom logistycznym.
Utrzymanie ciągłości procesów logistycznych jest bardzo istotne m.in. w przypadku koncernów samochodowych, które działają w systemie just-in-time. Dla podtrzymania produkcji potrzebne są więc stałe dostawy komponentów. Fabryki posiadają niewielkie rezerwy podzespołów, które po kilku dniach, związanej z chmurą pyłów, blokady zaczęły się kończyć.
DSV Air&Sea obsługuje jednego z największych potentatów motobranży - General Motors. Przetarg, w wyniku którego rozpoczęła się współpraca z GM, był drugim co do wielkości w branży. Jednym z czynników decydujących o zwycięstwie były wcześniejsze pozytywne doświadczenia ze współpracy: od 2008 r. DSV zawiaduje centrum dystrybucji części zapasowych GM w West Chester. Nowy kontrakt jest prawdziwie globalny, dlatego w jego realizacji uczestniczą spółki DSV na całym niemal świecie. Komponenty produkowane w Europie trafiają do zakładów w USA, Kanadzie i Meksyku, a także GM Daewoo w Korei Południowej. DSV zarządza także systemem zamówień fabryk GM w ponad 30 krajach świata. W Polsce DSV Air&Sea zajmuje się przede wszystkim morsko-lotniczym eksportem silników produkowanych przez poddostawców GM, który jest bardzo wymagającym klientem.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: DSV na usługach GM; również w Polsce