Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie otrzymało oferty dwóch producentów w przetargu na dostawę w formie leasingu finansowego 30 autobusów z silnikami spełniającymi normy emisji spalin Euro 6. Są to firmy Solaris Bus&Coach oraz EvoBus Polska.
Rzecznik zaznaczył, że zanim zostanie wybrana najkorzystniejsza propozycja obie przesłane oferty będą zweryfikowane i sprawdzone, czy są poprawne i czy spełniają wymagania, które postawił zamawiający. W przetargu brane są pod uwagę zarówno cena, kryteria techniczne i eksploatacyjne.
Po podpisaniu umowy z firmą, która przedstawiła najkorzystniejszą propozycję będzie ona miała siedem miesięcy na dostarczenie autobusów do Krakowa.
Nowe niskopodłogowe pojazdy o długości 12 metrów będą wyposażone w klimatyzację, automat biletowy i nowoczesny system informacji pasażerskiej a także porty USB do ładowania smartfonów.
Jak podkreślają przedstawiciele MPK, prowadzone w ostatnich latach zakupy nowoczesnego taboru są największe w dotychczasowej historii krakowskiego przewoźnika. Po realizacji obecnych zamówień mieszkańcy Krakowa tylko w latach 2016-2018 zyskają w sumie 350 nowoczesnych i przyjaznych dla środowiska autobusów, co stanowi ponad 60 proc. całego obecnego taboru.
W planach MPK jest również zakup 161 autobusów elektrycznych w ramach rządowego programu E-bus.
Władze Krakowa i MPK podpisały porozumienie w tej sprawie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Dokument zakłada, że dostawa nowych autobusów elektrycznych do Krakowa będzie realizowana w latach 2019-2021.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Dwie firmy w boju o przetarg na dostawę 30 autobusów dla Krakowa