PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dyrektor VW usłyszy wyrok za udział w dieselgate

Autor: wnp.pl/PAP
06-12-2017 18:20
Dyrektor VW usłyszy wyrok za udział w dieselgate
Fot. Shutterstock

Dyrektor Volkswagena Oliver Schmidt zostanie skazany przez amerykański sąd federalny w Detroit za udział w skandalu emisyjnym - podała w środę agencja Reutera. Schmidtowi grozi do 7 lat więzienia i grzywna od 40 tys. do 400 tys. dolarów.

  • Schmidt kierował biurem Volkswagena ds. inżynierii i środowiska w Auburn Hills w stanie Michigan do lutego 2015 roku.
  • W ramach zajmowanego stanowiska odpowiadał za nadzór nad kwestiami dotyczącymi emisji zanieczyszczeń przez samochody firmy.
  • Oskarżony w sierpniu przyznał się do spiskowania z zamiarem wprowadzenia w błąd amerykańskich organów nadzorczych i do pogwałcenia praw regulujących poziom emisji szkodliwych substancji.
Obrońca Schmidta David DuMouchel wnioskował o karę pozbawienia wolności nie przekraczającą 40 miesięcy i grzywnę w wysokości 100 tys. dolarów, argumentując, że jego klient odegrał "ograniczoną rolę" w nielegalnych praktykach, które miały zostać wdrożone na dziewięć lat przed tym, gdy stał się ich częścią. Ze względu na zajmowane przez Schmidta stanowisko kierownicze i bezpośredni udział w procesie decyzyjnym koncernu amerykańscy prokuratorzy domagają się zasądzenia pełnego wymiaru kary.

Oskarżony w sierpniu przyznał się do spiskowania z zamiarem wprowadzenia w błąd amerykańskich organów nadzorczych i do pogwałcenia praw regulujących poziom emisji szkodliwych substancji. To efekt ugody z prokuraturą, która w zamian za przyznanie się przez niego do winy zgodziła się na wycofanie ośmiu z 11 stawianych wcześniej zarzutów, za które Schmidtowi groziło w amerykańskim prawie maksymalnie 169 lat więzienia. Ugoda obejmuje również deportację niemieckiego obywatela po odbyciu zasądzonej kary.

Schmidt kierował biurem Volkswagena ds. inżynierii i środowiska w Auburn Hills w stanie Michigan do lutego 2015 roku. W ramach zajmowanego stanowiska odpowiadał za nadzór nad kwestiami dotyczącymi emisji zanieczyszczeń przez samochody firmy. Zgodnie ze złożonym przez Schmidta oświadczeniem, o urządzeniach udaremniających miał się dowiedzieć latem 2015 roku, po czym spiskował z innymi dyrektorami VW, aby ukryć "celowe oszustwo" koncernu ubiegającego się o zatwierdzenie 2-litrowego silnika Diesla 2016 VW.

Skandal emisyjny (nazywany również "Dieselgate") wybuchł w następstwie dochodzenia prowadzonego przez podległą rządowi USA Agencję Ochrony Środowiska (EPA). W jego wyniku Volkswagen przyznał się we wrześniu 2015 do zainstalowania w łącznie 11 mln samochodów oprogramowania znanego jako defeat device (urządzenie udaremniające). W celach oszczędnościowych wyłączało ono system neutralizowania tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go po rozpoznaniu, że silnik poddawany jest testom.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP