W zeszłym roku firmy transportowe zarejestrowały 17 tys. ekologicznych pojazdów spełniających normy Euro 5, pisze "Puls Biznesu".
Przykładowo, auto z Euro 5 zapłaci za przejazd po autostradzie i ekspresówce 20-27 gr/km, pojazd z Euro 2 - 40-59 gr/km. Podobnie jest w Niemczech.
Jak wylicza dla "PB" rzecznik Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Anna Wrona, tylko w 2010 r. na auta z Euro 5 wydano 2 mld zł. Wówczas przewoźnicy mieli 16,4 tys. takich pojazdów, czyli o 125% więcej niż w 2009 r. A w 2011 r. nastąpił dalszy wzrost sprzedaży - zarejestrowano ponad 17 tys. aut.
Branża uważa jednak, że rynek już się nasycił.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: e-myto a większe zakupy "czystszych" ciężarówek