Na pierwszych dużych targach motoryzacyjnych 2010 roku, w Detroit, Audi pokazało kompaktowy samochód sportowy z napędem elektrycznym: Detroit-Showcar Audi e-tron. To dwumiejscowy pojazd długości 3,93 m, szerokości 1,78 m i wysokości tylko 1,22 m.
Detroit-Showcar Audi e-tron może rozdzielać moment obrotowy swoich silników między koła w zależności od potrzeb. Tak zwany "torque vectoring" umożliwia uzyskanie odpowiedniej precyzji i trakcji. Także dzięki niewielkiemu ciężarowi, krótkiemu rozstawowi osi oraz rozdziałowi ciężaru auto zachowuje się podczas jazdy jak gokart - zwrotny, dynamiczny i neutralny w obszarze granicznym.
Litowo-jonowe akumulatory, umieszczone za kabiną a przed osią tylną, dysponują rzeczywistą użytkową pojemnością energetyczną 45 kWh. Dzięki temu samochód może przejechać do 250 km.
Podobnie jak przy pierwszym elektrycznym modelu studyjnym e-tron pokazanym we Frankfurcie, także w Detroit w wielu podzespołach Audi zastosowało nowatorskie rozwiązania: np. pompa ciepła służy do efektywnego ogrzewania wnętrza.
Napęd, elektronika mocy i bateria są sterowane innowacyjnym układem regulacji temperatury, który ma decydujący wpływ na osiągnięcie dużego zasięgu bez rezygnacji z komfortu wewnątrz.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: e-tron: elektryczny sportowiec Audi