Renault konsekwentnie zapewnia, że pragnie odegrać rolę pioniera w dziedzinie ekologicznych środków transportu dla wszystkich. W związku z tym Grupa wyznaczyła sobie za cel zdobycie pozycji lidera wśród europejskich producentów aut w zakresie emisji CO2.
- ciągła poprawa podstawowych parametrów pojazdów, jakimi są: masa, właściwości aerodynamiczne oraz tarcie i opory toczenia;
- wprowadzanie nowych technologii w silnikach spalinowych i w klasycznych skrzyniach biegów;
- zaangażowanie się w pojazdy ze 100% napędem elektrycznym o zerowej emisji podczas użytkowania.
Idąc z duchem tyc założeń na salonie samochodowym w Paryżu Renault prezentuje po raz pierwszy swój najnowszy silnik 1.6 dCi 130. Ta całkowicie nowa jednostka wysokoprężna o pojemności skokowej 1.6 l będzie stopniowo zastępowała montowany obecnie silnik 1.9 dCi. Dzięki pojemności zmniejszonej o 16% w stosunku do jednostki 1.9 dCi oraz zastosowaniu odpowiednich rozwiązań technologicznych, 1.6 dCi 130 wykazuje się znaczącym obniżeniem emisji CO2 - o ok. 30g/km w porównaniu do większego poprzdenika, przy zmniejszeniu spalania o ponad 20%. W uzupełnieniu do strategii downsizingu, Renault wprowadza szereg nowych technologii, rzadko spotykanych w tej kategorii jednostek: nowy silnik w momencie wprowadzenia do sprzedaży ma mieć osiągi porównywalne z poprzednikiem. Uzyska moc 130 KM oraz większy moment obrotowy (320 Nm) dostępny w szerokim zakresie obrotów. Silnik 1.6 dCi 130 zostanie wprowadzony do sprzedaży wiosną 2011 r. i początkowo trafi do kompaktowych vanów z rodziny Megane. Wyposażony w ten silnik Renault Grand Scenic ma zużywać ok. 4,5 l paliwa na 100 km przy emisji CO2 wynoszącej 119 g/km.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Eko-strategia wg Renault