Opel przedstawił najnowszą Astrę OPC Extreme jako wyścigowy wariant do jazdy po drogach publicznych i torze wyścigowym. Podczas 84. Salonu Samochodowego w Genewie od 6 do 16 marca Opel przedstawi niezwykłe auto sportowe. Projekt jest kontynuacją koncepcyjnej Astry OPC X-treme przedstawionej w 2002 r. Zarówno wtedy, jak i teraz sportowy pojazd trafił z torów wyścigowych na drogi publiczne.
Astra OPC Extreme jest następcą wyścigowej Astry OPC Cup z wyścigu Nürburgring Endurance Championship (VLN), który może jednak legalnie jeździć po drogach publicznych. Karbonowe komponenty zmniejszają ciężar pojazdu w porównaniu z 280-konną Astrą OPC wprowadzoną na rynek w 2012 r. Zintegrowana rama bezpieczeństwa, fotele kubełkowe i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa zapewniają wyposażenie takie, jak w samochodach wyścigowych.
Coupé OPC Extreme wykorzystuje wiele technologii pochodzących z samochodów wyścigowych do użytku na drogach publicznych, a które można też wykorzystać do okazjonalnych jazd na torze Nürburgring Nordschleife. Bez względu na to, czy jest to Opel Corsa OPC, Astra OPC lub Insignia OPC - wszystkie sportowe gwiazdy Opla muszą pozytywnie przejść jazdy testowe na w pełni otwartej przepustnicy oraz wyczerpujący program wytrzymałościowy na dystansie 10 000 km w trudnych warunkach toru.
"Cywilna" Astra OPC jest jednym z kilku produktów fabryki Opla w Gliwicach.
źródło: Opel
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ekstremalny Opel Astra OPC