PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Elektryczno-wodorowy trolejbus Solarisa pojedzie do Rygi

Autor: PAP/rs
26-09-2017 20:23
Elektryczno-wodorowy trolejbus Solarisa pojedzie do Rygi
Fot. mat. pras. Solaris

Jedyny na świecie trolejbus o napędzie wodorowym prezentuje na XII Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO firma Solaris. Pojazd wykonany przez polskiego producenta zamówił przewoźnik stolicy Łotwy Rigas Satiksme.

  • Trolejbus jeździ podłączony do sieci trakcyjnej i jednocześnie może wyjechać na obszary, gdzie tej trakcji nie ma. 
  • Poza trakcją może przejechać ok. 100 kilometrów. Możliwa jest też jego eksploatacja całkowicie poza trakcją, ponieważ tankowanie wodorem trwa kilka minut.
  • Trolejbus Trollino ma 18,75 m długości. Pomieści 135 pasażerów, z czego 44 na miejscach siedzących.
- Łotewski klient robi z nami pilotażowy projekt, w którym analizuje operacyjność takiego pojazdu poza trakcją elektryczną. Trolejbus jeździ podłączony do sieci trakcyjnej i jednocześnie może wyjechać na obszary, gdzie tej trakcji nie ma. Zaletą tego pojazdu jest też zero emisji spalin - powiedział na konferencji prasowej wiceprezes Solaris Bus&Coach Dariusz Michalak.

Pojazd poza trakcją może przejechać ok. 100 kilometrów. - Możliwa jest też jego eksploatacja całkowicie poza trakcją, ponieważ tankowanie wodorem trwa kilka minut - wyjaśnił Michalak.

Trolejbus Trollino ma 18,75 m długości. Pomieści 135 pasażerów, z czego 44 na miejscach siedzących. Zastosowana w pojeździe innowacyjna technologia jest bezpieczna w użytkowaniu. Przez przedział pasażerski przechodzi tylko jedna rura wodorowa z przyłącza tankowania, która dodatkowo chroniona jest specjalnym zaworem. Cała instalacja wodorowa znajduje się na dachu pierwszego wagonu, a system wyposażony jest w czujniki monitorujące obecność gazu.

Rigas Satiksme zamówił w ubiegłym roku w Solarisie 10 trolejbusów wyposażonych w wodorowe ogniwo paliwowe.

Na gdańskich targach TRAKO firma Solaris pokazuje też po raz pierwszy w Polsce model tramwaju Tramino, który produkuje dla Lipska (Niemcy). Pojazd ma prawie 38 m i jest najdłuższym dotychczas wyprodukowanym środkiem szynowej komunikacji miejskiej podpoznańskiego producenta.

Zgodnie z podpisaną w 2015 r. umową ramową przewoźnik Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) może zamówić w spółce Solaris Tram do 41 sztuk takich pojazdów. Obecnie na ulicach niemieckiego miasta jeździ pięć tramwajów Solaris Tramino Lipsk, a do końca roku powinno ich być co najmniej 11.

W pojeździe zastosowano kilka ciekawych rozwiązań, np. w suficie zamontowano panele oświetleniowe, które dopasowują barwy i natężenie światła do warunków pogodowych. W zimie wnętrze tramwaju będzie oświetlone w barwach ciepłych, natomiast latem w zimnych, co znacząco podniesie komfort podróżowania.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 864 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP