PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Elektryczny Master w Brukseli

Autor: wnp.pl (PIM)
14-01-2017 10:17
Elektryczny Master w Brukseli
Fot. mat. pras.

Renault Pro+ prezentuje na salonie w Brukseli swoje dwa najnowsze modele elektryczne: Mastera Z.E. i zmodernizowane Kangoo Z.E.

Nowością jest Master Z.E., który wkrótce trafi do oferty w segmencie dużych furgonów. Master z napędem elektrycznym skierowany jest przede wszystkim do operujących w aglomeracjach miejskich klientów flotowych, zajmujących się dostawami „na ostatnim kilometrze”, jak również do urzędów miejskich w dużych miastach i samorządów lokalnych.
Master Z.E. zachowuje wszystkie zalety Mastera. Jest napędzany silnikiem elektrycznym R75 o wysokiej sprawności energetycznej i mocy 76 KM, stworzonym na bazie silnika ZOE. Master Z.E. może poruszać się z maksymalną prędkością 115 km/h, która może zostać ograniczona zależnie od potrzeb klienta.

Master Z.E. dysponuje zasięgiem 200 km w cyklu NEDC, dobrze dostosowanym do codziennych dostaw „na ostatnim kilometrze” w środowisku miejskim. Wyposażony jest w akumulator „Z.E. 33” o pojemności 33 kWh, opracowany wspólnie przez Renault i firmę LG Tech, który opiera się na innowacyjnym rozwiązaniu zwiększającym jego gęstość energetyczną. Pozwala to zwiększyć zdolność magazynowania energii akumulatora przy zachowaniu tych samych wymiarów zewnętrznych i pojemności użytecznej samochodu. Jego optymalizacja nie polega na zwiększeniu liczby modułów, ale na poprawie parametrów chemicznych poszczególnych ogniw w celu zwiększenia gęstości energetycznej akumulatora.

Na doładowanie akumulatora Mastera Z.E. potrzeba niecałej nocy: pełne doładowanie z WallBoxu 7 kW następuje w ciągu 6 godzin.

Nowe Kangoo Z.E. to nowa wersja  furgonetki z napędem elektrycznym, wyposażona w nowy akumulator i nowy silnik. Nowy akumulator, owoc know-how Renault i firmy LG Chem, jest taki sam, jak w Masterze. Nowe Kangoo Z.E. dysponuje dzięki temu zwiększonym o ponad 50 proc. zasięgiem, wynoszącym obecnie 270 km w cyklu NEDC zamiast dotychczasowych 170 km. To największy zasięg na rynku lekkich elektrycznych samochodów dostawczych.

Samochód ma też krótszy czas ładowania: całkowite doładowanie akumulatora z terminalu WallBox 7 kW następuje po około 6 godzinach, czyli w niecałą noc, pozwalając zwiększyć zasięg auta.

Nowe Kangoo Z.E. posiada także nowy silnik R60 o mocy 60 KM o wysokiej sprawności energetycznej oraz zoptymalizowany układ elektronicznej kontroli akumulatora. Ograniczają one zużycie energii elektrycznej podczas jazdy, zachowując przy tym odpowiedni poziom mocy auta.

Renault Pro+ poszerza w ten sposób swoją ofertę elektrycznych samochodów dostawczych która obecnie obejmuje 4 modele: Twizy Cargo (czterokołowy pojazd z bagażnikiem, wprowadzony na rynek w 2014 r.), oraz Nowe Kangoo Z.E. i Master Z.E.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 734 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP