Dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu stosowanemu w układach kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS-Electric Power Steering), stworzonemu przez inżynierów Nexteer Automotive, światowi producenci będą mogli montować systemy kierownicze dopasowane do charakterystyk dróg i indywidualnych preferencji kierowców w danym kraju. Nowe rozwiązanie pozwoli na uniknięcie konieczności tworzenia nowego układu dla tego samego modelu i jednocześnie podwyższania kosztów produkcji.
Nowe oprogramowanie układu EPS stworzone przez Nexteer będzie mogło być adaptowane do wszystkich typów systemów tworzonych przez firmę, a tym samym dla wszystkich klas samochodów, począwszy od małych aut miejskich, po największe SUV-y.
- Dzięki naszemu rozwiązaniu, producenci samochodów bez podwyższania kosztów związanych z koniecznością zastosowania nowych systemów, będą mogli zaoferować swoim klientom samochody maksymalnie dostosowane do ich preferencji, mówi Ryszard Iskra, dyrektor ds. technicznych Nexteer Automotive Poland.
Jak wskazują inżynierowie Nexteer, precyzja kierowania jest zależna od wielu parametrów, takich jak geometria zawieszenia, opony, sztywność elementów tłumiących i sprężyn, czy prawidłowy rozkład mas, jednak najważniejszym czynnikiem jest jakość samego układu EPS. Tym samym kluczową kwestią w głównej mierze jest stworzenie przez inżynierów właściwych algorytmów w obrębie układu EPS, mających na celu poprawę komfortu prowadzenia.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: EPS z Nexteera: jeden układ - wiele możliwości