PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Euro NCAP: nowe minivany Forda z wysokimi notami

Autor: Ford, Mototarget
26-11-2010 16:41

Nowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX otrzymały maksymalną ocenę - 5-gwiazdek - w testach zderzeniowych przeprowadzanych przez niezależną organizację Euro NCAP.

Oba minivany Forda otrzymały najwyższą ocenę, jaką kiedykolwiek zanotowano w kategorii ochrony kręgosłupa szyjnego, a także uzyskały bardzo wysokie noty w kategoriach bezpieczeństwa pasażerów, zarówno osób dorosłych, jak i przewożonych dzieci.
Wchodzące właśnie na europejski rynek modele C-MAX i Grand C-MAX powstały na platformie podwoziowej, zaprojektowanej z myślą o rynku globalnym, na potrzeby nowej generacji samochodów kompaktowych. Są to także pierwsze modele osobowe Forda, które poddano próbom zderzeniowym Euro NCAP wg nowych kryteriów obowiązujących od ub.roku.

Zarówno Ford C-MAX jaki Grand C-MAX są wyposażone w Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS), którego skuteczność polega na połączeniu mocnej i wytrzymałej konstrukcji nadwozia z szeregiem układów zapewniających bezpieczeństwo bierne.

Ogółem, 53% szkieletu nadwozia każdego z pojazdów wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości. W przypadku poprzedniej generacji modelu było to 45%. Wytrzymałe stopy stali z domieszką boru zastosowano m.in. w konstrukcji słupków przednich i środkowych (odpowiednio tzw. słupki A i B) oraz w konstrukcji progów i bocznych wzmocnień drzwi, co pozwoliło stworzyć wytrzymałą klatkę przedziału pasażerskiego, pozwalającą z kolei na uzyskanie kontrolowanych i stosunkowo niewielkich odkształceń w razie różnego rodzaju kolizji.

Wytrzymała stal dwufazowa użyta w konstrukcji przedniej strefy bezpieczeństwa, wewnętrznej konstrukcji progów i profili poprzecznych podłogi ma przyczyniać się do maksymalnego pochłaniania energii zderzenia i lepszego kontrolowania ewentualnych odkształceń klatki przedziału pasażerskiego.

Fordy C-MAX i Grand C-MAX zostały także wyposażone w ramę pomocniczą przedniego zawieszenia, której konstrukcja pozwala na jej swobodne odłączenie od podwozia w przypadku czołowego zderzenia i zmniejszenie w ten sposób ryzyka niebezpiecznego odkształcenia tej części przestrzeni pasażerskiej, w której znajdują się nogi kierowcy i siedzącego obok pasażera.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 501 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP