PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Europejska sprzedaż aut niższa niż rok temu

Autor: IBRM Samar
16-06-2008 11:31
Europejska sprzedaż aut niższa niż rok temu

W maju w Europie przybyło nieco ponad 1 334 tys. nowych samochodów osobowych. To o 7,8% mniej niż rok wcześniej.

Majowa sprzedaż jest mniejsza od ubiegłorocznej zarówno na rynkach Europy Zachodniej (1 235 314 aut, -8%), jak i Środkowo-Wschodniej (98 767, -4,2%). Malejąca tendencja zdominowała wyniki największych europejskich rynków, poczynając od niemieckiego (275,3 tys., -6,2%), przez włoski (204,6 tys., -17,6%) po brytyjski (179,3 tys., -3,5%) i hiszpański (116,1 tys., -24,3%). Jedynie rynek francuski odnotował wzrost sprzedaży o 7%, do 184,5 tys. aut, podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Po pięciu miesiącach roku sprzedaż aut osobowych w Europie wynosi łącznie 6 919 190 sztuk, o 0,7% mniej niż przed rokiem. Na największym, niemieckim rynku przybyło od początku roku 1 329,1 tys. aut(+4,2% licząc do maja ub.r.). Rynek włoski, gdzie sprzedano 1 073,6 tys. aut, wykazał spadek sprzedaży na przestrzeni roku o 10%, a brytyjski z wynikiem 1 038,3 tys. sprzedanych aut - o 0,6%. Na rynku francuskim tegoroczna sprzedaż wyniosła 909,1 tys. samochodów (+5,2%). Najbardziej dotkliwy spadek sprzedaży odnotował rynek hiszpański (587,4 tys. aut, -14,3%).

O ile rynki Europy Zachodniej (EFTA + "stara piętnastka") wykazały 1,5% spadek sprzedaży w ciągu roku, na rynkach nowych państw członkowskich utrzymała się tendencja rosnąca (+9,8%). Liderem regionu pozostaje Polska, gdzie - jak na podstawie szacunków podaje ACEA - sprzedano od początku roku 141,2 tys. aut, o 14,6% więcej niż rok wcześniej, a wiceliderem jest Rumunia (121,6 tys. aut, +9,8%).

Kolejność na liście 10 najpopularniejszych marek wśród europejskich kierowców jest identyczna, jak przed miesiącem, zestawia Samar. Na pozycji lidera plasuje się niezmiennie Volkswagen (696,7 tys. aut, +0,6%). To jedyny producent, który opanował ponad 10% fragment rynku. Drugą lokatę zajmuje Ford, (575,5 tys., -2,1%, 8,3% rynku). Na III miejscu znajduje się ponownie Opel (561 tys., -4,7%, 8,1% rynku). Poza podium uplasowały się Renault (528,6 tys., -0,3%, 7,6% udział), Peugeot (491,6 tys., -2%, 7,1% udział), Fiat (466,4 tys., +4,4%, 6,7% udział), Citroen (402,7 tys., -4,7%, 5,8% rynku), Toyota (362,1 tys., -10,7%, 5,2% rynku), a dwie ostatnie lokaty w czołowej dziesiątce zajmują Mercedes (315,9 tys., +0,3%, 4,6% rynku) i BMW (305,3 tys., +8%, 4,4% rynku).
Rekordowy wskaźnik wzrostu sprzedaży sumarycznej w skali całego europejskiego rynku osiągnęły Smart (42,0 tys. aut, +40,1%) i Nissan (167,9 tys., +34,2%).
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 483 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP