Stowarzyszenie ACEA opublikowało wyniki sprzedaży samochodów osobowych na rynkach europejskich za jedenaście miesięcy br.
Sprzedaż sumaryczna od początku br. wyniosła 13 406 485 szt. (-2,8% rr).
Na pozycji lidera europejskiego rankingu umocnił się w imponujący sposób rynek niemiecki ze sprzedażą od początku roku : 3 591 611 szt. Ponad 25% wzrost na przestrzeni roku pozwolił Niemcom zwiększyć udział w europejskim z 20,8 do 26,8%.
Tytuł wicelidera zachowała Francja, gdzie sprzedano od początku roku 2 040 279 aut (+7,6%). Rynki sklasyfikowane na kolejnych pięciu lokatach wykazują tendencję spadkową sumarycznej sprzedaży, ale we wszystkich przypadkach wskaźniki są łagodniejsze niż w poprzednich miesiącach: poczynając od rynku włoskiego: 1 992 tys. aut (-1,4%), przez brytyjski:1 844 tys. (-8,9%), hiszpański: 862 tys. (-20,8%), belgijski: 450 tys. (-12,5%) po holenderski: 380 tys. (-23%). Taki trend przełamuje dopiero rynek austriacki, gdzie sprzedaż 300 tys. nowych aut oznacza wzrost o 7,9%. Na IX miejscu ponownie znalazł się rynek polski z wynikiem sprzedaży na poziomie prawie 292 tys. szt. i wzrostem o 0,5%.