Od stycznia do końca kwietnia 2014 r. sprzedaż marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Europie wzrosła do 104 900 lekkich samochodów dostawczych to o ponad 7% więcej (+7,2%), niż rok temu w tym samym okresie.
W Polsce w pierwszych czterech miesiącach roku wydano 2 039 nowych aut użytkowych marki VV. Wynik ten jest o 32% lepszy, niż w analogicznym okresie minionego roku. Udział w rynku wzrósł do 11,5%. Największą popularnością w tym okresie cieszyły się Caddy (1 022 szt.; +58%) oraz T5 (570; +25%).
Na zachodnioeuropejskich rynkach sprzedaż użytkowych VW wzrosła od stycznia do kwietnia o 7,4% i wyniosła 92 300 szt.
W Niemczech marka odnotowała wzrost o 3,3% do 34 300 pojazdów. Znaczne zwiększenie sprzedaży zarejestrowano w Wlk.Brytanii (+19,5%, 15.250 samochodów) oraz w Hiszpanii (+43,4%, 3 000).
W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 5,8% do 12 600 samochodów. Sprzedaż zwiększyła się także w regionie Afryki, gdzie nabywców znalazło 6 500 użytkowych VW (+2,6%), w regionie Azji i Pacyfiku - 6 950 aut (+12,3%) oraz na rynku meksykańskim, gdzie sprzedanych zostało 3 600 lekkich aut użytkowych (+24,2%). W Ameryce Południowej sprzedaż marki Volkswagen Samochody Użytkowe spadła o 22,9% do 37 500 szt.. Przyczyniła się do tego nie tylko trudna sytuacja gospodarcza w tym regionie, lecz także zaprzestanie produkcji serii T2 w Brazylii.
źródło: VW Samochody Użytkowe
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Europejski wzrost marki Volkswagen Samochody Użytkowe