Produkowany w Tychach Fiat 500 to największy dziś hit włoskiego koncernu w Europie. Na polskich drogach pojawi się wiosną, a na razie, u nas, jego cena jest wyższa niż w bogatszych od nas Włoszech czy Niemczech.
Gazeta Wyborcza przypomina, że najtańsza wersja Fiata 500 to w zachodniej Europie model Pop 1.2. W Polsce kosztuje 39,5 tys. zł, czyli - jak wyliczyła Gazeta - przy obecnym kursie 10 949 euro. To drożej we Włoszech, Niemczech czy Hiszpanii, gdzie ta wersja kosztuje 10,5 tys.euro, a we Francji - 10,7 tys. Za najdroższą "pięćsetkę", Fiat życzy sobie w Polsce 55 tys. zł (ponad 15,2 tys. euro), podczas gdy w Italii, u Niemców czy w Hiszpanii takie auto kosztuje 14,5 tys. euro, a we Francji - 14,7 tys.
Na pociechę - wyłącznie dla Polaków - Fiat szykuje "gołą" wersję, za 34,5 tys. zł - tylko z dwiema poduszkami powietrznymi.
Gazeta Wyborcza pisze, że przy takich cenach, sam Fiat powściągliwie ocenia szanse nowego autka z Tychów na polskim rynku. Szef marketingu firmy, Marek Kisz ocenia, że nowe auto powinno znaleźć kilka razy więcej klientów niż Mini, którego sprzedaje się nad Wisłą ok. 200 szt. rocznie).
Szef zakładów w Tychach, Zdzisław Arlet, już jakiś czas temu twierdził, że "pięćsetka" to przede wszystkim chluba zakładów FAP , które 15 lat temu przejął włoski koncern. Jak mówi: - W tym roku zakład opuści 362,5 tys. aut, w przyszłym już ok. 500 tys., a w 2009 - blisko 600 tys. Na produkowany w Tychach od 4 lat model Panda spływa z roku na rok coraz więcej zamówień, a zamówień, na produkowanego od dziesięciu lat Fiata 600 (seicento) jest ciągle tyle, że nie wstrzymuje się produkcji.
W przyszłym roku zakład, na zlecenie Forda, zacznie też produkować model Ka, technicznego bliźniaka nowej "pięćsetki". W produkcję części różniących Ka od "pięćsetki", Ford zainwestuje 160 mln euro, a wspólne inwestycje Forda i Fiata wyniosą 80 mln euro.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Fiat 500 droższy w Polsce niż we Włoszech