PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Fiat: chcemy być w Polsce traktowani tak samo jak inni inwestorzy

Autor: PAP
13-07-2010 15:51
Fiat: chcemy być w Polsce traktowani tak samo jak inni inwestorzy

Wiosną 2011 r. z linii produkcyjnej fabryki Fiata w Tychach zjadą pierwsze egzemplarze nowej lancii. Koncern, który wystąpił do rządu o publiczne wsparcie, przekonuje, że chciałby być w Polsce traktowany tak jak inni inwestorzy, którzy wystąpili o pomoc i ją otrzymali.

Docelowo wielkość produkcji nowego modelu w Tychach ma przekroczyć 100-120 tys. egzemplarzy rocznie - może to być czwarta część produkcji tyskiego zakładu, który pozostanie największą pod względem ilości produkowanych aut fabryką koncernu w Europie.

"Przygotowania do produkcji nowej lancii są daleko zaawansowane, zarówno w zakładzie w Tychach, jak i u naszych kooperantów - zapewnił we wtorek PAP prezes FAP, Enrico Pavoni.

Tłumacząc powody, dla których firma wystąpiła o publiczne wsparcie, prezes wyjaśnił, że obowiązkiem zarządu jest wykorzystanie wszystkich wyznaczonych przepisami możliwości, które mogą wzmocnić konkurencyjność firmy i jej nowego projektu.

"Ubiegamy się o to, co jest dopuszczone polskim prawem i dostępne dla przedsiębiorców, spełniających określone warunki. Chcemy być w Polsce traktowani tak samo jak inni inwestorzy" - powiedział prezes.

FAP nie zdradza oficjalnie, jakiej wielkości pomocy oczekuje. Nieoficjalnie w źródłach zbliżonych Ministerstwa Gospodarki pojawia się kwota 40 mln zł, natomiast całkowite nakłady związane z wdrożeniem do produkcji nowej lancii (w fabryce i u dostawców) tylko w Polsce szacowane są na 1,4 mld zł.

"W skali całości inwestycji publiczne środki, na jakie mogą liczyć inwestorzy, są niewielkie, niemniej takie wsparcie jest dla nas niezwykle cenne - sprawia, że projekt staje się bardziej konkurencyjny. To także sygnał, że władze doceniają i chcą wspierać inwestorów" - uważa Pavoni.

Jego zdaniem, rozgłos, towarzyszący w Polsce decyzji o lokalizacji produkcji nowego modelu pandy we Włoszech, a nie w Tychach, jest nieuzasadniony. Podkreślił, że nie ma mowy o przenoszeniu produkcji czy zabraniu czegoś tyskiej fabryce - w Tychach przez kilka lat będzie jeszcze produkowana obecna panda, a ponadto nowa lancia ypsilon. Natomiast nowy model pandy będzie wytwarzany we Włoszech.

Przedstawiciele Fiata przekonują, że kierownictwo koncernu nie myśli kategoriami poszczególnych fabryk, a całego koncernu. Dotychczas cztery włoskie fabryki Fiata produkowały łącznie tyle aut, ile zakład w Tychach. Fiat zdecydował o zamknięciu fabryki na Sycylii i takim rozłożeniu produkcji, by wszystkie pozostałe zakłady mogły pracować.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 962 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP