Jednym z celów, jaki stawia sobie Fiat jest wprowadzenie zmian, dzięki którym przebieg cyklu modelowego ma charakteryzować się stabilniejszym poziomem sprzedaży od premiery handlowej danego auta do chwili jego wycofania z oferty.
Fiat Group Automobiles stawia sobie na najbliższe lata ambitne plany: do roku 2010 wolumen sprzedaży ma wzrosnąć do mniej więcej 3,5 mln (w 2006 r. ok.2,1 mln) samochodów marki Fiat, Alfa Romeo i Lancia, a także lekkich pojazdów użytkowych.
Im dłużej dany model oferowany jest na rynku, tym większy obserwuje się zazwyczaj spadek wolumenu sprzedaży. Jak podaje Instytut Samar, przywołując publikację w niemieckim Automobilwoche, podczas cyklu modelowego trwającego średnio 7 lat poszczególne marki starają się wprowadzać m.in. nowe wyposażenie i silniki oraz zmiany stylistyczne, tak aby mimo upływu czasu oferta była jak najatrakcyjniejsza. Wcześniej koncerny decydowały się w trakcie cyklu modelowego na prowadzenie jednej zmiany modernizacyjnej, jednak obecny trend zakłada częstszy face-lifting (prym wiedzie tu BMW).