Na lipiec planowane jest wprowadzenie do oferty grupy Fiat, silnika o zapłonie samoczynnym 1.9 JTD, dysponującego wysoką mocą i momentem obrotowym.
Silniki będą dostępne w odmianach o mocach 178 i 188 KM (w obu przypadkach osiąganych przy 4000 obr/min) oraz maksymalnych momentach obrotowych przy 2000 obrotów. Płaski przebieg wykresu momentu sprawia, że trzy czwarte momentu obrotowego, a więc kluczowego parametru dla silników diesla, dostępne jest już od 1250 obr/min. Mocniejsza wersja jednostki pojawi się na rynku za rok. Słabsza, proponowana będzie do samochodów spoza grupy Fiata. W silnikach 1.9 JTD znajdzie zastosowanie układ podwójnych sprężarek (The Two Stage Turbo - TST), z których mniejsza zapobiegać będzie zjawisku tak zwanej dziury turbo. Sprężarka w tym wydaniu zaczyna działać już od niskich prędkości obrotowych, a więc i niższych szybkości pojazdu. Dopiero przy wyższych obrotach, do pracy przystęuje drugie turbo.
Silniki mają spełniać wymogi normy emisji spalin Euro 5.
Jednostki produkowane są w fabryce Fiat Powertrain Technologies we włoskiej miejscowości Pratola Serra w prowincji Avellino. Zakład działa od 1993 roku, a powstają tu średnie i większe silniki, zarówno benzynowe jak i diesle. Rocznie produkuje się tu ok. 600 tys. jednostek napędowych
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.