W wyniku podziału zatwierdzonego przez udziałowców od 1 stycznia 2011 r. powstaną dwie nowe Grupy: Fiat S.p.A. i Fiat Industrial S.p.A. (obie notowane na mediolańskiej giełdzie papierów wartościowych), o dwóch różnych logo.
Logo Fiat S.p.A., firmy działającej stricte w sektorze motoryzacyjnym, przedstawiać będzie nazwę Fiat napisaną wydłużoną, niebieską czcionką. Nowe logo stworzono w celu odróżnienia grupy sektora motoryzacyjnego od marki powiązanej z produktem, podkreślając wiodącą rolę macierzystej spółki w zarządzaniu grupą składającą się z wielu marek. Ideą przy projektowaniu logo było w szczególności stworzenie graficznego symbolu, ukazującego związek między przeszłością i przyszłością. W rezultacie uzyskano logo, które jest wznowieniem tego, które istniało już w historii znaku marki i które jednocześnie bardzo mocno odwołuje się do nowoczesności i innowacji.
Fiat Industrial S.p.A., której działalność obejmuje samochody ciężarowe, dostawcze, maszyny rolnicze i budowlane oraz związane z nimi zespoły napędowe, otrzyma logo, które powstało na bazie logo dla Grupy Fiat, symbolizując w ten sposób nawiązanie i kontynuację działań wielkiej grupy przemysłowej. W odróżnieniu od logo Grupy Fiat, tło ma tradycyjny, niebieski kolor, a napis Fiat Industrial S.p.A. wykonany jest czcionką w kolorze żółto-pomarańczowym.
Obydwa logo, zaprojektowane przez Robilant Associati, zastępują logo Grupy Fiat, funkcjonujące od października 2005 r.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.