14 tys. pracowników flagowego zakładu Fiata: Mirafiori w Turynie i 24 tys. z okolicznych fabryk powróciło do pracy po wydłużonej przerwie świąteczno-noworocznej, ale już 2 lutego pójdą na przymusowy urlop. Dyrekcja koncernu bez powodzenia zabiega o wsparcie włoskiego rządu. Nieco inaczej jest w Polsce.
Produkcję musiał też ograniczyć Teksid Iron Poland produkujący odlewy żeliwne. Tej spółce, zdaniem szefa Fiata, zwolnienia na razie nie grożą. - W lepszej sytuacji jest spółka Automotive Lighting Polska. Tu powstają elementy oświetlenia najnowszej generacji, a te nadal dobrze się sprzedają - tłumaczy Enrico Pavoni.
Generalnie w lepszej kondycji są spółki produkujące głównie na potrzeby fabryki Fiat Auto Poland w Tychach, pisze "PB". - Ze względu na lepsze notowania małych aut na światowych rynkach mają się stosunkowo dobrze. - Jestem umiarkowanym optymistą, jeśli chodzi o ten rok. Chcemy w pełni wykorzystać potencjał produkcyjny w Tychach. Planujemy wyprodukowanie ok. 500 tys. aut. Będziemy jednak elastyczni, dopasowując produkcję do wielkości zamówień - mówi szef FAP.
Dalszy wzrost produkcji, o którym mówiło się przed kryzysem, jest wątpliwy. Również o nowych inwestycjach Fiat się nie wypowiada, jednak trzeba pamiętać, że wielkie wydatki w tej spółce właściwie już były. Na uruchomienie produkcji Fiata Pandy i 500 firma wydała 900 mln euro. Na projekt związany z uruchomieniem produkcji modelu Ka - kolejne 210 mln euro wydał Ford. Produkcja wzrosła o 36%, a zatrudnienie 1 500 osób. Obecnie pracuje ich 5800.
Wkrótce do produkcji wejdzie kilka nowych wersji modeli. - Przede wszystkim będzie to Fiat 500 w wersji cabrio. Rozpoczniemy także produkcję Pandy po face liftingu, Nadal też produkowany będzie Fiat 600, znany poprzednio pod nazwą Seicento. W produkcji królować będzie nadal Panda - zaznacza Enrico Pavoni. O kurczący się rynek sprzedaży w Polsce firma chce powalczyć, m.in. wprowadzając do sprzedaży nowe auta. - W tym roku pojawi się odnowione Grande Punto oraz nowe: Doblo i Alfa Romeo - wylicza szef FAP.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Fiat w Polsce: jest umiarkowanie dobrze