Fiat w Tychach ciągle przyjmuje ludzi

Fiat w Tychach ciągle przyjmuje ludzi
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ok. 400 kolejnych osób zamierza zatrudnić do końca tego roku tyska fabryka Fiata. Od początku tego roku zakład przyjął już 1,5 tys. nowych pracowników. Zwiększenie zatrudnienia to efekt wartej ok. 300 mln USD rozbudowy fabryki.

"Proces inwestycyjny został już zakończony. Przybyło nam ok. 80 tys. m kw. zadaszonej powierzchni, w tym nowa spawalnia, lakiernia i hala montażu" - powiedział w poniedziałek PAP dyrektor zakładu, Zdzisław Arlet.

Podkreślił, że oprócz 5,1 tys. pracowników Fiata, na terenie fabryki zatrudnionych jest też ok. 7 tys. osób z firm usługowych i serwisowych. Dyr. Arlet szacuje, że na jedno miejsce pracy w fabryce samochodów przypada od siedmiu do dziesięciu miejsc pracy u dostawców i kooperantów fabryki w całej Europie.

Inwestycje w tyskim zakładzie Fiat Auto Poland były związane z uruchomieniem produkcji nowych samochodów: Fiata 500 i nowego Forda - następcy modelu Ka. Produkcja Forda w zakładach Fiata to efekt wcześniejszego porozumienia władz obu koncernów.

Przedstawiciele fabryki nie udzielają na razie bliższych informacji na temat nowego forda. Prawdopodobnie będzie on prezentowany na październikowych targach motoryzacyjnych w Paryżu.

Testowe egzemplarze nowego forda można od wiosny zobaczyć na śląskich drogach, jednak niektóre ich elementy są zaklejone specjalnymi taśmami, maskującymi sylwetkę auta. Taka testowa seria to co najmniej sto egzemplarzy. Ich eksploatacja pozwala na sprawdzenie i dopracowanie ostatnich szczegółów samochodu.

Jak poinformował dyrektor, po rozbudowie tyski zakład stał się największą fabryką fiata w Europie i drugą, po brazylijskiej, na świecie. Roczne zdolności produkcyjne wzrosły do ok. 600 tys. samochodów. Obecnie z taśmy zjeżdża ponad 1,9 tys. aut na dobę, w końcu roku będzie to ponad 2,1 tys. Przed rozbudową - 1,1 tys.

W tym roku fabryka wyprodukuje ponad 500 tys. samochodów, wobec 360 tys. w 2007 r. To przede wszystkim modele panda i 500, w coraz mniejszym stopniu fiat 600 (dawne seicento). Przeważająca część produkcji (ponad 96 proc.) trafia na eksport.

Przedstawiciele tyskiej fabryki nie narzekają na brak zamówień, choć przyznają, że również odczuwają negatywne tendencje na rynku motoryzacyjnym. Koszty materiałów do produkcji (m.in. blach do karoserii) wzrosły w ostatnim okresie średnio o ponad 30 proc. Kupowaniu małych samochodów sprzyja natomiast drożejące paliwo, bo wielu konsumentów szuka oszczędności.

W tym roku płace w tyskiej fabryce rosną o ok. 13 proc. Średnia miesięczna pensja to ok. 4,2 tys. zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Fiat w Tychach ciągle przyjmuje ludzi

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!