PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Fiat wprowadza na rynek nowy silnik z Bielska-Białej

Autor: PAP
09-07-2010 14:28

Produkowany od wiosny w fabryce Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej benzynowy silnik samochodowy twinair od września będzie dostępny na wszystkich rynkach, gdzie trafia fiat 500 z Tych, to obecnie kilkadziesiąt krajów.

Docelowo - choć raczej jeszcze nie w przyszłym roku - produkcja tego silnika w bielskiej fabryce sięgnie ok. 450 tys. sztuk rocznie, dając pracę ok. 500 osobom. Przygotowanie i wdrożenie produkcji nowego silnika w Bielsku-Białej kosztowało ok. 350 mln euro.
"Fiat 500 to nasz pierwszy model, w którym został zastosowany nowy silnik. Jednak w niedalekiej przyszłości będziemy dysponować już całą rodziną silników twinair, które będą stosowane także w innych modelach i markach grupy fiat, a być może także w autach innych producentów" - powiedział w piątek dyrektor generalny FPT, Alfredo Altavilla.

Premiera nowego silnika, do produkcji którego inżynierowie grupy Fiat i firm współpracujących przygotowywali się przez dwa lata, odbyła się w piątek w Turynie, gdzie mieści się siedziba koncernu. Silnik jest wprowadzany na rynek w trzy lata od premiery fiata 500. Dotychczas sprzedano ok. 550 tys. egzemplarzy tego modelu, z czego ok. 60 proc. poza Włochami, m.in. w Niemczech, we Francji, Wielkiej Brytanii, ale także np. w Japonii.

Przedstawiciele FPT nie zdradzili, w jakich kolejnych modelach i markach samochodów będzie montowany nowy silnik z Bielska-Białej. Nieoficjalnie wymienia się małe auta koncernów Ford i General Motors. Wielkość produkcji silnika będzie zależała od zapotrzebowania rynku. Przedstawiciele Fiata liczą, że już niebawem ok. 20 proc. sprzedaży fiata 500 będą stanowić egzemplarze z nowym silnikiem.

Dyr. Altavilla nie spodziewa się, by już w przyszłym roku produkcja w bielskim zakładzie osiągnęła docelowy poziom ok. 450 tys. egzemplarzy, jest jednak przekonany, że w miarę wprowadzania twinair do kolejnych modeli i marek, ten pułap z pewnością zostanie osiągnięty.

Produkcję umiejscowiono w Bielsku-Białej - jak tłumaczył dyrektor - nie tylko ze względu na wysoką jakość produkcji tej fabryki, optymalne koszty i dobre relacje z załogą, ale także dlatego, że wytwarzane są tam również silniki diesla (multijet). Skupienie produkcji w jednym zakładzie ma pomóc w optymalnym, elastycznym kształtowaniu produkcji obu rodzajów silników i lepszym zarządzaniu w tym zakresie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 942 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP