W ciągu czterech pierwszych miesięcy br. w Polsce zarejestrowano na firmy ponad 50 tys. aut osobowych (na ogólną liczbę 113 106 rejestracji). To o ponad 22,1% więcej niż rok wcześniej - podał Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Wśród klientów flotowych dominują małe firmy, kupujące nie więcej niż 3 auta. Jednak zarejestrowane na takie przedsiębiorstwa samochody stanowią zaledwie 13,3% rynku. 83% flot należy do firm, które rejestrują ponad 6 samochodów, przy czym 67% z nich - rejestruje powyżej 50 aut. Są to często firmy leasingowe i wynajmu długoterminowego.
Najpopularniejszą marką na rynku flotowym jest Toyota. 6 711 tegorocznych rejestracji stanowi ponad 50,6% sprzedaży japońskich aut na polskim rynku.
Wiceliderem rynku jest Skoda. Firmy zarejestrowały do końca kwietnia 5 567 czeskich aut, co stanowi 49,3% wszystkich rejestracji marki w Polsce.
Trzecią pod względem popularności marką wśród rodzimych przedsiębiorców jest Opel, którego 5 188 aut (47,2% ogółu rejestracji tego producenta) zarejestrowano na firmy.
Kolejne miejsca na liście najchętniej kupowanych przez firmy marek zajmują Ford i Volkswagen - firmy zarejestrowały odpowiednio 5 021 i 4 165 ich pojazdów. W przypadku Forda sprzedaż flotowa stanowi 66,2%, w przypadku VW - 46,7% wszystkich rejestracji tych marek od początku roku.
Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Fiat (3 015, 32,2%), Renault (2 966, 43,8%), Peugeot (2 953, 47,8%), Citroen (2 033, 40,8%) i Honda (1 598, 31,7%).