XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Ford: mieć luksusowe marki czy nie.... ?

Ford: mieć luksusowe marki czy nie.... ?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Władze Forda w Europie postawiły pod znakiem zapytania dalsze inwestycje w luksusowe marki. Koncern nie zdecydował ciągle, czy sprzeda markę Volvo. Lewis Booth, prezes Forda na Europę, powiedział podczas salonu we Frankfurcie, że koncern będzie musiał sprostać wielu wyzwaniom, próbując wdrażać więcej modeli, bazujących na mniejszej liczbie platform - czyli realizując strategię, która w Europie pozwoliła firmie wyjść na plus.

Ford przechodzi bolesny proces globalnej restrukturyzacji, a Booth wyrasta na coraz ważniejszego gracza w procesie decyzyjnym w koncernie.

Lewis Booth, który jest również prezesem rady nadzorczej Volvo uważa, że perspektywa pozbycia się szwedzkiej marki, jest "dość skomplikowana", ponieważ auta szwedzkiej marki mają wiele części wspólnych z Fordem. Jak stwierdził: - Nie odpowiedzieliśmy sobie jeszcze na pytanie, czy lepiej to mieć, czy nie mieć, ustosunkowując się do pytania o luksusowe marki. - Decyzja musi brać pod uwagę, czy sobie z tym poradzimy, czy mamy środki finansowe, by zrobić wszystko. W przypadku Jaguara i Land Rovera wyraźnie doszliśmy do wniosku, że nie (...). Tak wyglądają realia - zaznaczył.

Booth powiedział też, że Ford "prawdopodobnie" sprzeda swoje brytyjskie marki - Jaguara i Land Rovera. Dodał jednak, że wybór nabywcy nie będzie zależał wyłącznie od ceny. - Te firmy zatrudniają wielu ludzi i nie chcemy zostawić ich własnemu losowi, zaznaczył. Jaguar i Land Rover zatrudniają łącznie około 16 tys. ludzi, głównie w Wielkiej Brytanii.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ford: mieć luksusowe marki czy nie.... ?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!