Formuła 1 to jedyne w swoim rodzaju zawody. Choć nie jest już postrzegana, jako trzecie, najważniejsze wydarzenie sportowe po Igrzyskach Olimpijskich i Pucharze Świata, ale jest nadal oczywistym liderem w rankingach częstotliwości, zasięgów i zróżnicowania emocji, które dostarcza widzom. W trakcie sezonu 2012, ponad 1,6 mld widzów śledziło wyścigi F1 dzięki telewizyjnym transmisjom, a ok. 5 mln miało okazję do oglądania rywalizacji na żywo, na trybunach wokół torów.
Wyniki badania rynku, przeprowadzonego przez Instytut GFK pod koniec 2012 r., wskazują na wpływ jaki obecność w Formule 1 ma na Wycenę Wartości Marki Pirelli. W rzeczywistości, badanie potwierdza, że ocena marki Pirelli sukcesywnie rośnie zarówno przy ocenie ideksu KPI, jak i szacownego wizerunku, w porównaniu z markami, które nie uczestniczą w rywalizacji Formuły 1. Np. Rozpoznawalność Marki Pirelli wzrosła dwukrotnie wśród osób śledzących Grand Prix, podczas, gdy atrybuty takie jak technologia, innowacyjność, jakość i skłonność do zakupu są między 30 a 50% wyższe wśród fanów wyścigów.
źródło: Pirelli