Formuła 1: niekompletna układanka. Co zrobi Renault?

Formuła 1: niekompletna układanka. Co zrobi Renault?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Debiutujący w Formule 1 brytyjski team Virgin Racing (wcześniej znany jako jako Manor GP) jest siódmym zespołem, który skompletował kierowców na nowy sezon. Wcześniej uczyniły to Ferrari, McLaren-Mercedes, Red Bull-Renault, Williams, Force India-Mercedes oraz Lotus. Swojego partnera w ekipie Renault wciąż nie poznał Robert Kubica.

Jeszcze niedawno najczęściej wymieniano Francuza Romaina Grosjeana, ale w ub.weekend jego szanse znacznie zmalały, po tym, jak Renault ogłosiło, że sprzeda 75% udziałów w zespole nowemu właścicielowi. Szczegóły tej decyzji i plany na najbliższe lata francuski koncern ma przedstawić w środę ok. 14.00.

W ostatnich dniach sporo mówi się o tym, że Kubica może w tej sytuacji rozwiązać - bez żadnych konsekwencji, jak twierdzi jego menedżer (podobno miał taką klauzulę w umowie) - kontrakt zawarty w październiku i szukać nowego pracodawcy. Ta sytuacja sprawiła, że nazwisko Polaka znów pojawiło się na "rynku transferowym". W prasowych spekulacjach jest kojarzony z Mercedes Grand Prix. Niemiecki zespół przejął większościowe udziały w Brawn GP-Mercedes, który w 2009 r. triumfował w klasyfikacji MŚ konstruktorów i kierowców za sprawą Brytyjczyka Jensona Buttona.

Niemieckie media piszą o tym, że Mercedes, po przejęciu większościowego pakietu udziałów, zamierza stworzyć w pełni niemiecki team, z dwójką niemieckich kierowców. W tym kontekście faworyzują dotychczasowego partnera Kubicy z BMW-Sauber - Nicka Heidfelda. W weekend natomiast pojawiły się informacje, że do Formuły 1 ma zamiar wrócić Michael Schumacher, w dodatku siedmiokrotny mistrz świata ma prowadzić negocjacje z niemieckim koncernem w tej sprawie.

Nieco w cieniu tego zamieszania szefostwo Lotusa ogłosiło, że w przyszłym sezonie w jego barwach będą się ścigać: dotychczasowy kierowca Toyoty (która wycofała się z F1) - Włoch Jarno Trulli oraz Fin Heikki Kovalainen, z którym nie przedłużył kontraktu McLaren-Mercedes.

McLaren-Mercedes, jako partnera dla Brytyjczyka Lewisa Hamiltona, pozyskał na nowy sezon broniącego tytułu Jensona Buttona. Jego kolega z Brawn GP-Mercedes Brazylijczyk Rubens Barrichello zasilił ekipę Franka Williamsa i dołączył w ten sposób do niemieckiego debiutanta Nico Huelkenberga.

Przed Lotusem miejsca w obydwu bolidach na przyszły rok zapełnił team Force India-Mercedes, przedłużając kontrakt z Niemcem Adrianem Sutilem i zatrudniając Włocha Vitantonio Liuzziego. Natomiast Red Bull-Renault, jako jedyny zespół w stawce, będzie startował bez zmian w składzie, czyli z Niemcem Sebastianem Vettelem i Australijczykiem Markiem Webberem (mają kontrakty ważne do 2011 r.).

Oprócz Renault i Mercedes Grand Prix, jedno wolne miejsce mają ekipy: Toro Rosso-Ferrari - u boku Szwajcara Sebastiena Buemiego (mówi się najczęściej o Hiszpanie Jaimem Alguersuarim), a także ekipa debiutująca w cyklu Grand Prix Campos Meta, która dotychczas zatrudniła tylko Brazylijczyka Bruno Sennę.

Wciąż nie wiadomo kto będzie się ścigał w barwach amerykańskiego US F1, który przed swoim debiutem w Formule 1 prowadzi rozmowy z Hiszpanem Jose Marią Lopezem i byłym mistrzem świata, Kanadyjczykiem Jacquesem Villeneuvem.

Jeszcze większe problemy ze skompletowaniem składu może mieć Peter Sauber, który odzyskał od BMW udziały w swoim zespole. Jednak wciąż szuka sponsorów, którzy umożliwią mu dopięcie budżetu. Tu, jak na razie jednym z głównych kandydatów wydaje się być Nick Heidfeld, o ile nie znajdzie nowego pracodawcy. Pojawiły się informacje, że prowadzone są rozmowy w tej sprawie z Japończykiem Kamui Kobayashim, który udanie zadebiutował w Formule 1 w barwach Toyoty (zanim ogłosiła pożegnanie z rywalizacją), gdy zastąpił w dwóch ostatnich wyścigach Timo Glocka, który przechodził rehabilitację po wypadku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Formuła 1: niekompletna układanka. Co zrobi Renault?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!