Francuski minister środowiska zapowiedział, że obowiązujący nad Sekwaną system podatkowy, który z jednej strony premiuje nabywców aut mało uciążliwych dla środowiska, a z drugiej ma za zadanie zniechęcać klientów do wyboru modeli wyjątkowo paliwożernych, może zostać zmodyfikowany, poczynając od 2009 r.
Zgodnie z obecnymi francuskimi przepisami, jednorazowa opłata przy kupnie samochodu zużywającego duże ilości paliwa waha się od 200 euro (CO2 > 160 g/km) do 2 600 euro (CO2 > 250 g/km). Auta bardziej przyjazne dla środowiska kwalifikują się natomiast do jednorazowej premii w wysokości od 200 euro (CO2 < 130 g/km) do 5 000 euro (najniższa emisja CO2).
Francuski system podatkowy jest obojętny w przypadku aut ze średnią emisją CO2 na poziomie 130 - 160 g/km (nie ma ani dodatkowej opłaty ani premii).
Wg francuskiego rządu, po wprowadzeniu zmian podatkowych sprzedaż "czystych" samochodów nad Sekwaną wzrosła o 45%, podczas gdy zainteresowanie paliwożernymi modelami spadła o ok. 40%.