PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

FuelsEurope: nowoczesne diesle nie gorsze od pojazdów elektrycznych

Autor: wnp.pl (PA)
08-12-2017 15:33 |  aktualizacja: 08-12-2017 16:11
FuelsEurope: nowoczesne diesle nie gorsze od pojazdów elektrycznych

Nowoczesne diesle już nie trują?

Fot. Shutterstock

W prawdziwych warunkach drogowych samochody z silnikami diesla najnowszej generacji spełniają unijne normy dotyczące emisji tlenków azotu i pyłów zawieszonych - wynika z dwóch badań zaprezentowanych przez FuelsEurope, organizację zrzeszającą europejski przemysł rafineryjny.

  • Testy w warunkach drogowych wykazały, że samochody z silnikami diesla najnowszej generacji spełniają unijne normy dotyczące emisji tlenków azotu i pyłów zawieszonych.
  • FuelsEurope przekonuje, że zastąpienie wszystkich nowych samochodów z silnikami diesla pojazdami zeroemisyjnymi przyniosłoby tylko nieznaczną poprawę jakości powietrza.
  • Zdaniem organizacji zamiast skupiać się na rozwoju standardów emisyjności nowych aut oraz rozwiązaniach zakazujących wjazdu nowych pojazdów z silnikami diesla do centrów miast, należy rozważyć działania oparte na analizach lokalnych źródeł zanieczyszczeń.
Badania ekspercie przeprowadzone przez firmy Ricardo i AERIS na zlecenie FuelsEurope dowodzą, że w prawdziwych warunkach drogowych diesle najnowszej generacji, spełniające normę Euro 6d zapewniają poprawę jakości powietrza porównywalną do pojazdów zeroemisyjnych.

To oznacza, że zastąpienie wszystkich nowych samochodów z silnikami diesla pojazdami zeroemisyjnymi przyniosłoby tylko nieznaczną poprawę jakości powietrza w odniesieniu do tlenków azotu (NOx) i pyłów zawieszonych (PM).

Z badania firmy AERIS wynika dodatkowo, że praktycznie nie ma różnicy pomiędzy stopniem narażenia populacji na zanieczyszczenia w przypadku scenariuszy stopniowego zastępowania starszej generacji aut z silnikami diesla przez samochody spełniające normę Euro 6d oraz przez samochody bezemisyjne.

- Z tych opracowań wynika, że od teraz wybór nowego samochodu, czy to benzynowego, z silnikiem diesla czy elektrycznego, nie będzie miał znaczenia dla jakości powietrza. Nasza uwaga powinna zatem być skierowana na starsze samochody i inne źródła zanieczyszczeń – mówi John Cooper, dyrektor generalny FuelsEurope.

Autorzy badania AERIS przekonują, że emisje pyłów zawieszonych przez pojazdy drogowe zdominowane są przez pozostałości ogumienia.

- Dalsze skupianie się na rozwoju standardów emisyjności nowych aut oraz rozwiązaniach zakazujących wjazdu nowych pojazdów z silnikami diesla do centrów miast raczej nie wpłynie na szybsze spełnienie unijnych norm - dodaje John Cooper.

FuelsEurope reprezentuje interesy 41 firm działających w przemyśle rafineryjnym w Europie przed instytucjami unijnymi w Brukseli. Członkowie organizacji odpowiadają za 100 proc. mocy rafineryjnych w UE i ponad trzy czwarte sprzedaży paliw we Wspólnocie. Do organizacji należą także polskie PKN Orlen i Grupa Lotos.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

20 913 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP