W pierwszym półroczu br. wzrost na rynku samochodów osobowych i dostawczych w Europie Środkowej i Wschodniej wyniósł 14% w porównaniu z tym samym okresem ub.roku. W tym samym czasie, sprzedaż pojazdów marek General Motors zwiększyła się o ponad 42%, do łącznej, zarejestrowanej liczby 230 113 egz. (162 036 rok wcześniej). Udział GM w rynku wzrósł w tym okresie z 7,25 proc. do 9 proc.
W Rosji w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br., General Motors zwiększyła sprzedaż swoich pojazdów o 60 000 egzemplarzy, do ponad 113 000 (+114 proc). Marki GM opanowały obecnie 9,5 proc. rosyjskiego rynku, chociaż w pierwszej połowie ub.r. było to dopiero 5,6 proc. W Serbii, Rumunii i Bułgarii, GM odnotowało wzrosty w skali rocznej na poziomie odpowiednio 92, 83 i 33 proc., znacząco wyprzedzając tempo wzrostu rynku we wszystkich trzech przypadkach.
W pierwszej połowie br. w Europie Środkowej i Wschodniej sprzedano niemal jednakową liczbę (po nieco ponad 100 000) pojazdów dwóch największych marek General Motors - Opel i Chevrolet. Wzrost sprzedaży Chevroleta w regionie wyniósł w skali rocznej 74 proc. w okresie od stycznia do czerwca, zaś Opel odnotował solidny wynik na poziomie 26 proc. Prestiżowe i luksusowe marki GM, czyli Cadillac, Saab i Hummer, wyjątkowo dobrze sprzedawały się w Rosji, gdzie od w pierwszym półroczu '07, znalazły ponad dwukrotnie więcej nabywców (1759) niż w pierwszej ub.r.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: General Motors nadal wyprzedza tempo wzrostu branży