Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Genewa: europejska premiera BUDD-e

Autor: wnp.pl (AG)
02-03-2016 19:52
Genewa: europejska premiera BUDD-e
fot. VW
fot. VW AG fot. VW AG fot. VW AG

Prezentując model BUDD-e w ramach światowej premiery na początku stycznia w USA, Volkswagen pokazał, co w dziedzinie e-napędu i interaktywnej obsługi przyniesie najbliższa przyszłość. Teraz Volkswagen przedstawia BUDD-e jako europejską premierę na Salonie Samochodowym Genewa 2016.

BUDD-e jest pierwszym modelem skonstruowanym w oparciu o nowy zestaw elementów technologicznych Volkswagena przeznaczonych do budowy aut elektrycznych - MEB. Deklarowany zasięg vana wynosi do 533 km (NEDC). Akumulatory BUDD-e można naładować do pojemności 80% w ciągu pół godziny.

Design BUDD-e czerpie z historii marki, ale jednocześnie wskazuje kierunek na przyszłość. A uznaje się, że przyszłość stoi pod znakiem współpracy z Internetem. BUDD-e wyposażono w system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji. Nowy jest również sposób obsługi pokładowych funkcji oraz prezentowania informacji. Sterowanie dotykowe oraz przy pomocy gestów łączą się w jeden system, znikają pokrętła i przyciski, pojedyncze ekrany łączą się tworząc panele systemu multimedialnego, powstają cyfrowe ekrany. Połączenie nowych, interaktywnych systemów informacji i obsługi przenosi pasażerów studyjnego Volkswagena w przyszłość - ku końcowi bieżącego dziesięciolecia.

Jako pierwszy model koncernu Volkswagen studyjne auto powstało przy wykorzystaniu nowej modułowej platformy do budowy pojazdów elektrycznych (MEB). Taki rodzaj konstrukcji zasadniczo zmienia auta elektryczne, a więc samochody w ogóle. MEB ma pozwalać odrzucić wszelkie współczesne ograniczenia. Stworzono go specjalnie na potrzeby e-samochodów. Dzięki tej platformie stylistyka nadwozia, wnętrze i budowa układu napędowego elektrycznych VW stają się inne.
Volkswagen zapewnia, że dzięki MEB można było opracować nowy rodzaj konstrukcji wykorzystującej niewielkie silniki elektryczne i akumulatory o dużej pojemności. Bateria o pojemności 92,4 kWh jest płaska, umieszczono ją pod podłogą BUDD-e - jest niemal równa na całej powierzchni, a przy tym nie zajmuje zbyt dużo miejsca. Akumulator zaopatruje w energię dwa silniki elektryczne, napędzające obydwie osie samochodu.

fot. VW AG
fot. VW AG

Silnik elektryczny umieszczony z przodu osiąga moc 100 kW i dysponuje momentem obrotowym o wartości 200 Nm, silnik z tyłu ma 125 kW i 290 Nm. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 225 kW. Układ przeniesienia napędu na cztery koła umożliwia studyjnemu autu osiągnięcie prędkości 180 km/h.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


30 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 324 824 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 773 567 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP